2014-06-26, 21:36
Medlem
motarbetars avatar
har sökt runt men alla säger olika om hur det ligger till egentligen.

har gjort en stor tatuering på armen nu den 16e juni och dum som jag va blev jag övertalad att hänga med utomlands nu den 15e juli. alltså nästan exakt 1 månad efter! tänkte iallafall köpa solfaktor 50+ å smörja på och försöka ligga i skuggan en hel del. men det måste väl vara okey att bada?
Citera
2014-06-26, 21:39
Medlem
Gosainackens avatar
Ja det är lugnt. Det finns många som tatuerat sig utomlands utan några som helst problem. Du får inte bada/basta förns 15 dagar efter en tatuering.
Citera
2014-06-26, 21:43
Medlem
motarbetars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gosainacken
Ja det är lugnt. Det finns många som tatuerat sig utomlands utan några som helst problem. Du får inte bada/basta förns 15 dagar efter en tatuering.

jaaa de va min tanke också att de borde va lugnt bara till att hoppas på de bästa
Citera
2014-06-26, 21:50
Medlem
hermosas avatar
Sola bör du nog inte göra efter du gjort den på ett tag men bada gjorde jag 1 timme efter jag gjorde min händer ingenting och bada i både saltvatten och klor
Citera
2014-06-27, 01:21
Medlem
MADs avatar
För att göra så lite skada som möjligt ska du under de två-tre första veckorna undvika all sol, klor, starka tvålar, samt vatten. Det är så klart ok att tvätta sig men undvik att duscha eller bada länge.
För din del är det alltså lugnt, då det är mer än fyra veckor.
Om man är riktigt rädd om sina tatueringar undviker man dock direkt solljus så mycket som det går.
Citera
2014-07-16, 17:13
Medlem
Spashs avatar
Tatueringen har hunnit läka ordentligt? I så fall ska det vara lugnt. Men smörj in den ordentligt och ta även med helosan eller liknande..
Citera
2014-07-16, 23:18
Medlem
Det är lugnt, skulle dock ändå rekommendera att ta på lite extra solskyddsfaktor på tatueringen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in