2016-05-13, 09:42
Bannlyst
Det är därför, när man tar semester, som man inte ska ut och resa av allt möjligt som man kan hitta på. Bo på hotell eller gå omkring på en camping och inte slippa folk då heller, är inte att ta verklig semester.

Jag bor i Stockholmsområdet och kan gott spy på allt folk som jag ser precis överallt. Men ja, jag undviker dem också med glädje.

Tror detta är åldersrelaterat, såhär kände man inte som tonåring.
Citera
2018-05-21, 07:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 05.30
Det handlar om att du manipuleras till ett destabiliserat sinne där slutprodukten är avsaknad av mänskliga relationer åt alla håll: jag menar relationen till sig själv och andra. Om du lever i ett "måste" och tillåter dig själv "att du måste" - beskriver egentligen inget annat än att någon annat styr dig mot en agenda. Det folk egentligen menar med att de är "trötta på människor" är att de saknar ett emotionellt djup och ett meningsfullare utbyte med andra människor.

Nu kan ni gissa vad som händer när trenden är att fler styrs in mot storstäderna där kulturen är "utbildning", ytligheter, bekvämligheter, mer ytligheter, "hippt och trendigt", solsemester osv. Resultaten är och kommer att bli MER KAOS! Och tro inte en sekund att invandringen* INTE är till för att ytterligare intensifiera destabiliseringen av det mänskliga psyket. Du ska alltså inte bara vara vilsen och kontrollerad, utan du ska börja bråka med "de olika" också. Det kommer att leda till att det blir lättare att träna dig än en hund.

Lösningen ligger i att (lära) känna sig själv. Då blir det omöjligt att vara ägd av någon annan. 90 % känner inte sig själva.

Ps. *För att slippa kommentarer; Nej, jag har inte bakat in en annorlunda vinkling för att främja sverigedemokraterna. Jag betraktar politik som religion och identififierar mig inte med någon sådan gruppering.

Håller med om allt det där. Dessutom sparar man pengar på den attityden och livsstilen.
Citera
2018-05-23, 10:47
Medlem
Sofiajadetarjags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnobbenL
Hej,

Jag ville mest skriva av mig och om det drar igång en diskussion så må så vara.

Jag är faktiskt rätt så ledsen över att känna på detta viset men jag är sjuuukt TRÖTT på människor.

Ja tycker verkligen att dom flesta man lär känna är konstiga på ett eller annat vis. Och fega. Asså fega på så vis att alla vill passa in och går med strömmen. Ja hatar att känna såhär för ja tappar verkligen lusten att ens engagera mig. För å funka socialt krävs en viss grad av förnöjsamhet å kan man inte känna sig glad så blir man liksom behandlad annorlunda. Så då slänger man på sig en social mask för å skydda sig, å så gör alla andra. Så springer vi runt och pratar skit om saker som inte betyder nått. Sen dör vi.

Å för å snacka om nått annat jag är trött på. Kärleksrelationer. Jag är verkligen totalt ointresserad av å dela mitt liv med en annan person just nu. Tycker bara alla dom tjejerna som jag har varit tillsammans med i det förflutna har varit så jävla .. hala på nått sätt. Svårt å veta vart jag har andra känner jag.

Aja, tack för mig. Haej!

Jag kan förstå din känsla. Jag undrar om du själv öppnar upp för människor eller om du håller dem på avstånd. Kan det vara därför de känns hala och ytliga ?
Jag vet inte, tycker också många är lite trista och svåra.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in