2005-08-25, 14:40
Medlem
Menförbövelen!s avatar
Vilken nominerigsgrupp i kyrkomötet tänker ni rösta på? Egentligen finns det inget bra parti, men som rättrogen lutheran måsta jag nog välja Frimodig kyrka. Om jag överhuvudtaget skall gå och rösta.
Citera
2005-08-25, 15:19
Medlem
aj1976s avatar
Moderaterna
Citera
2005-08-25, 16:23
Medlem
Mysonoxens avatar
Sd
Citera
2005-08-25, 20:18
Medlem
pjtrs avatar
Politiskt spelar det nån roll vem man röstar på?

Blir kyrkan annorlunda om jag röstar på socialdemokraterna,moderaterna eller sverigedemokraterna?
Citera
2005-08-25, 20:20
Medlem
Makehastes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pjtr
Politiskt spelar det nån roll vem man röstar på?

Blir kyrkan annorlunda om jag röstar på socialdemokraterna,moderaterna eller sverigedemokraterna?
Det vill jag också veta.

Spontant känns det inte som att jag vill rösta på något alls, men det kan ju vara kul att veta om det beslutet får någon praktisk konsekvens.
Citera
2005-08-25, 20:42
Medlem
pjtrs avatar
precis..
Citera
2005-08-25, 21:50
Medlem
Slivars avatar
KPMLr hade jag tänkt...
Citera
2005-08-25, 21:53
Medlem
Makehastes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slivar
KPMLr hade jag tänkt...
Blir lite osäker på huruvida du skojar eller inte, men oavsett - ställer de upp i kyrkovalet? Kan väl inte vara möjligt?
Citera
2005-08-25, 21:54
Bannlyst
Jag är hedning, så jag får inte rösta...
Citera
2005-08-27, 11:45
Medlem
J.Ns avatar
Fanns det inte redan en liknande tråd?

Jag röstar så långt till vänster jag kan och gick med i kyrkan igen efter att ha fått SD:s valtidning och insett hur jävla mycket svammel som inte alls hade med kyrkan att göra som de vräkte ur sig, bara för att kunna rösta emot dem...

Dessutom kommer jag att få med sambon som inte heller röstar på SD
Citera
2005-08-27, 13:31
Medlem
a4swes avatar
Jag röstar på farsan (sossarna).
Citera
2005-08-27, 15:36
Medlem
Napoleons avatar
Jag kryssar mig själv (alltså Socialdemokraterna).

pjtr undrade om det gör någon skillnad vem man röstar på, jo det gör det faktiskt, som du säkert vet har kyrkan ENORMT mycket pengar och mark över hela landet. Det kan skilja ganska mycket vad partierna vill göra med dessa. Vi socialdemokrater vill satsa mycket på ungdomsverksamhet t.ex. Det viktigaste för mig personligen är vårt arbete mot den sociala nöden.
Sen finns det även teologiska skillnader mellan de olika grupperna, jag är själv en väldigt liberal protestant och vill göra kyrkan jämlik och öppen för alla.
En av de mer hypade frågorna i media är ju om hbt-personer ska få gifta sig i kyrkan. Jag, och de flesta inom mitt parti hoppas jag, ser inga problem med detta, vill de gifta sig i kyrkan ska väl vi bli glada? inte köra bort dom och säga att de är äckliga? Kvinnoprästfrågan är ju också viktig.

Frågan är vilken kyrka du vill ha.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in