2014-06-26, 11:05
Medlem
Hallå!

Är på jakt efter en K6-3 alternativt en Altyn replika hjälm. Vad jag har förstått så är dom båda hjälmarna i princip identiska utseendemässigt. Eftersom dom riktiga varianterna är väldigt dyra så är det en replika jag letar efter i första hand.

Jag är dåligt insatt i det här området och tänkte be om hjälp och tips från de mer rutinerade! Hur kan jag hitta en sån här hjälm, vilka sidor är seriösa vid ev. beställning och hur fungerar det med storlekar osv?

Ev. övriga tips uppskattas också!
Senast redigerad av bananainsane 2014-06-26 kl. 11:09.
Citera
2014-06-27, 13:30
Medlem
torkeltuvas avatar
Hur svårt kan det vara?
http://www.ebay.com/sch/i.html?_trksid=p2050601.m570.l2632.R3.TR3.TRC2.A0. H0.XK6-3&_nkw=k6-3&_sacat=13956&_from=R40
Citera
2014-06-27, 14:54
Bannlyst
Varför en replika? Lägg på ett par lappar till så får du en äkta.
Citera
2014-06-28, 13:04
Medlem
Tack för länken! Äkta hjälmar är riktigt dyra så det är mest av den anledningen. Hade absolut föredragit det men priset är tyvärr för högt.

Det negativa med att köpa online, som med alla kläder och liknande, är att man inte kan testa hjälmen. Det verkar som att dom flesta inte skriver något om storlek. Är storleken en stor faktor? Skulle det i sånt fall skilja sig mycket mellan storlekar? Vore tråkigt att få en hjälm som är väldigt för stor eller tvärtom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in