Citat:
Ursprungligen postat av
MrsMagoo
0.09. Falsk ryktesspridning
Att sprida påhittade uppgifter om personer, företag eller organisationer med uppsåt att utsätta dessa för andras missaktning, eller att avsiktligen sprida förvrängd eller påhittad information med uppsåt att vilseleda, är förbjudet.
Om man inte vet vilken tråd eller vad som skrivits eller i vilket syfte så blir det jävligt svårt att ta del av denna tråden. Regeln handlar om direkt uppsåt vilket då måste innebära att det är solklart att någon avsiktligt hänger ut någon. Uppsåtet ska vara tydligt och följdfrågan blir är det verkligen det?
Då varken en Admin(5, tror jag det var/ är?) eller en Mod.(skitsamma vilken, men tråden ligger och dessutom ligger kvar under "Aktuella brott") vill ta tag i det hela så valde jag att posta saken här.
Får väl se om jag får svar här, då? Och då av "Ledningen"
Ja, det var och är jag som rapporterat saken hela tiden. Kanske flera också, jag vet inte.
TS i nämnda tråd har dessutom själv i tråden gått ut och gjort avbön= den erkände sig själv skyldig till att ha spridit falska uppgifter= den hade nog fel, typ("fallet" var ett självmord, inget mord, var inte ens misstänkt som ett mord från första början).
Och i trådstarten så går TS ut med att någon har mördat någon. Och håller fast vid den utsagan en lång tid in i tråden- saken/ fallet var inte ens i media misstänkt för att vara ett mord utan här ville någon(TS)sprida, eller själv starta, illasinnat byskvaller vidare och då på Flashback.
Och detta gick och går alltså då bra med Flashbacks goda minne(2 år alltså, 2 år har detta fått stå kvar här)- jmf här hur lätt det är för Flashback och dess "Ledning" och att stämpla medlemmar här som skyldiga till diverse regelbrott.
Men då själv då, så?
Själv sett liknande trådar och där någon hängt ut någon för något och där tråden ifråga genast raderats och då utifrån då just nämnda regel 0.09.
Nej, jag tänker inte här länka någon tråd vidare och som JAG(väl medveten om reglerna... ) anser vara just ett solklart fall gällande "Falsk ryktesspridning"- snacka om att sprida falska rykten vidare då, men eller hur?
Vill poängtera och understryka det faktum att Flashback självt bryter mot en av sina(solklara) regler och jag vill veta varför?