2014-06-26, 01:51
Avslutad
En person i en nu 2 år gammal tråd blir uthängd som en mördare, men Flashback bryr sig inte? Flashback bryter alltså mot sina egna regler? 0.09. vet jag att tråden ifråga är anmäld för och detta flera gånger om också.
Men en privatperson är alltså och sedan nu två år tillbaka uthängd och utpekad som varandes en mördare och detta är alltså fortfarande okej med Flashback? Hur kommer detta sig och på vilka grunder då, då?
"Fallet" är sedan också nu två år tillbaka rapporterat till både en admin+ till en Mod. Inget svar från Admin här ifråga och svaret av Mod. här ifråga var att att "pusha på i tråden", d. v. s skriva i tråden på ett sätt så att tråden nog genom det "skrivsättet" skulle raderas...
Nåja. En person är sedan två års tid utpekad och uthängd här på Flashback som varandes en mördare. Och den som pekade ut och hängde ut personen ifråga är fortfarande aktiv här på Flashback.
Trodde inte att detta kunde förekomma här på Flashback, att någon och så pass grovt dessutom kunde bryta mot reglerna så här.
Än mindre trodde jag att Flashback självt skulle bryta mot sina egna regler.
Varför får en sådan tråd ligga kvar undrar jag och varför får den ligga kvar då den är anmäld och "pushad på" flera gånger om?
Senast redigerad av hee4r 2014-06-26 kl. 01:54.
2014-06-26, 01:53
Bannlyst
0.09 är en relativt ny regel. Den kom till efter trådstarten iallafall.

Sen om någon har mördat någon eller inte och hängs ut av fel anledning så är det bara kul.
2014-06-26, 01:55
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av a-b-
0.09 är en relativt ny regel. Den kom till efter trådstarten iallafall.

Sen om någon har mördat någon eller inte och hängs ut av fel anledning så är det bara kul.

Hur vet just du vilken trådstart jag pratar om?
2014-06-26, 01:56
Bannlyst
Du skrev att tråden var över 2 år gammal?
2014-06-26, 01:57
Medlem
Stubbstocks avatar
Vilken tråd är det? Hur vet du att han verkligen är oskyldig?
2014-06-26, 01:59
Medlem
MrsMagoos avatar
Vederbörande kan vända sig till Google för att ta bort informationen.

EU-domstolens dom igår innebär att Google kan tvingas ta bort sökresultat som innehåller personliga uppgifter.
http://www.medievarlden.se/nyheter/2014/05/google-kan-tvingas-ta-bort-sokresultat

Google tvingas ta bort sökresultat
http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=83&artikel=5860873#

Sen tror jag inte någon missat att han gått ut och klargjort att han inte alls är misstänkt utan att ett dumhuvud bara gissat eller spekulerat. I samband med den sökningen lär hans uttalande också dyka upp, så är man inte förståndshandikappad så bör man få de rätta svaren.
Senast redigerad av MrsMagoo 2014-06-26 kl. 02:04.
2014-06-26, 02:01
Medlem
Foxxyboxs avatar
Vad är det som säger att denne person är felaktigt uthängd?

Varför inte länka till den fina tråden du pratar om då?

Kan inte den flashbackanvändaren som faktiskt är uthängd be Admin om att maskera hans namn i tråden eller är det så att denna användare faktiskt hängt ut sig själv?
2014-06-26, 02:02
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Gäddan
Du skrev att tråden var över 2 år gammal?

Jag pekade inte ut någon specifik tråd?
Eller skrevs det kanske bara en(1)tråd och för nu 2 år sedan?

Tråden ifråga är nyligen också anmäld, men utan åtgärd.
Och skall man prata "gamla trådar" här så vet vi att det har hänt förut= också nyligen, att trådar retroaktivt har raderats...
2014-06-26, 02:03
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Stubbstock
Vilken tråd är det? Hur vet du att han verkligen är oskyldig?

Förundersökning har pågått i nu snart 2 års tid... och inget har skrivits i media om detta "bestialiska mord".
2014-06-26, 02:11
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Vederbörande kan vända sig till Google för att ta bort informationen.

EU-domstolens dom igår innebär att Google kan tvingas ta bort sökresultat som innehåller personliga uppgifter.
http://www.medievarlden.se/nyheter/2014/05/google-kan-tvingas-ta-bort-sokresultat

Google tvingas ta bort sökresultat
http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=83&artikel=5860873#

Sen tror jag inte någon missat att han gått ut och klargjort att han inte alls är misstänkt utan att ett dumhuvud bara gissat eller spekulerat. I samband med den sökningen lär hans uttalande också dyka upp, så är man inte förståndshandikappad så bör man få de rätta svaren.

Det här, MrsMagoo, tror jag faktiskt är ett "fall" och som t. o. m undgått dig.
Tro´ t, eller ej!
Detta "fallet" är så pass anonymt och undanskymt att inte ens de mest drivna och detta åt något håll här ens sett skymten av "fallet i fråga", kanske därför också som detsamma inte fått och får något gehör= det är inget "fall" överhuvudtaget.
Jag beklagar! Och ber dessutom om ursäkt om du kände dig skyldig, eller så....?

Men i alla fall så postade jag saken i "Flashback" för att höra med "Flashback" hur "Flashback" självt ser på just detta regelbrottet och som "Flashback" självt begår?
Tack på förhud.
2014-06-26, 02:16
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Foxxybox
Vad är det som säger att denne person är felaktigt uthängd?

Varför inte länka till den fina tråden du pratar om då?

Kan inte den flashbackanvändaren som faktiskt är uthängd be Admin om att maskera hans namn i tråden eller är det så att denna användare faktiskt hängt ut sig själv?

"Flashbackanvändare"? Var fick du det ifrån?
0.09. Falsk ryktesspridning
Att sprida påhittade uppgifter om personer, företag eller organisationer med uppsåt att utsätta dessa för andras missaktning, eller att avsiktligen sprida förvrängd eller påhittad information med uppsåt att vilseleda, är förbjudet.
2014-06-26, 02:25
Medlem
kinesarsles avatar
0.09 förbjuder att medvetet hitta på en massa för att smutskasta. Det är inte emot reglerna att ha fel när man spekulerar.
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in