Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-06-25, 21:50
Medlem
inplaceaparts avatar
Jag ska försöka att beskriva det här ytterst irriterande och jävliga problemet så gott det går.

Ljudet på min lenovo S215 ökar av sig självt och samtidigt som det inträffar så låser sig musen, både touchpad och extern.
När jag vänsterklickar och försöker dra ner ljudet på själva kontrollen som dyker upp när nyss sagda problem inträffar så trycker den emot och skjuter i höjden, ungefär som att någon fysiskt trycker på ljudökning samtidigt som jag försöker dra ner det. Det här inträffar minst en gång var femte minut. Problemet uppstår både när jag spelar musik och när datorn bara står tyst på andra sidan rummet.
Drivrutinerna är uppdaterade och en återställning av datorn genomförd, problemet kvarstår.
Själva problemet med ljudet försvinner dock när jag inaktiverar speakers men musen låser sig fortfarande, tills jag trycker på random tangent.
Vad fan är felet?
Citera
2014-06-25, 21:55
Medlem
sommarlovs avatar
En annan modell av Lenovo har ett liknande problem, inget ljud alls plötsligt.

Prova lösningen att trycka upprepade gånger på "volym upp-knappen" vid tangentbordet, rör inte Windows kontroll...
Citera
2014-06-25, 22:31
Medlem
inplaceaparts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sommarlov
En annan modell av Lenovo har ett liknande problem, inget ljud alls plötsligt.

Prova lösningen att trycka upprepade gånger på "volym upp-knappen" vid tangentbordet, rör inte Windows kontroll...

Haha, än så länge så har det faktiskt fungerat med ditt tips! Finns det någon teknisk förklaring till varför?
Citera
2014-06-25, 23:08
Medlem
sommarlovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av inplaceapart
Haha, än så länge så har det faktiskt fungerat med ditt tips! Finns det någon teknisk förklaring till varför?
Bugg i BIOS!
Citera
2014-06-26, 12:04
Medlem
inplaceaparts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sommarlov
Bugg i BIOS!

Fan vad stört, kan även nämna att tab + D inte fungerade alls innan men efter att ha matat volym+ -knappen tusen gånger så fungerar det också haha.

Tack som fan för den relativt enkla men genialiska lösningen!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in