2014-06-25, 14:26
Medlem
Tja!

Vet inte om denna tråd passar så bra här men jag testar!

Har funderingar på att ta med mig min nya gopro hero3+ Black Edition kamera till en konsert i Stockholm.
Är det någon som har någon erfarenhet av Gopro under en konsert? Skulle jävligt gärna få lite mer kött på bena inför detta. Alla tips/tricks uppskattas. Bästa inställningar för ljuset, vilket gopro mount för bäst ljud osv osv..
Citera
2014-06-25, 14:47
Medlem
Servigins avatar
Har du kollat så att det är tillåtet att filma då?
Citera
2014-06-25, 14:49
Medlem
Ryttmaestarens avatar
gopro är ju kända för att ha rätt burkigt ljud när man har skyddshöljet på, ska vara lite bättre med skeleton-höljet, bästa vore ju nästan att ha den på en sånt där teleskop-rör så man kan få upp den en bit, dock brukar man inte få ta in "tillhyggen"
Citera
2014-06-25, 14:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Servigin
Har du kollat så att det är tillåtet att filma då?

Japp, det var inga konstigheter
Citera
2014-06-25, 14:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ryttmaestaren
gopro är ju kända för att ha rätt burkigt ljud när man har skyddshöljet på, ska vara lite bättre med skeleton-höljet, bästa vore ju nästan att ha den på en sånt där teleskop-rör så man kan få upp den en bit, dock brukar man inte få ta in "tillhyggen"

Yes, det har jag också märkt. Jag har precis fixat ett Head Mount, tänkte sätta dit "The Frame" mountet eller "Waterproof" Mountet med skeleton baksida. Vad tror du/ni blir bäst?
Citera
2014-06-25, 15:53
Medlem
EckiEckis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JockeKun
Tja!

Vet inte om denna tråd passar så bra här men jag testar!

Har funderingar på att ta med mig min nya gopro hero3+ Black Edition kamera till en konsert i Stockholm.
Är det någon som har någon erfarenhet av Gopro under en konsert? Skulle jävligt gärna få lite mer kött på bena inför detta. Alla tips/tricks uppskattas. Bästa inställningar för ljuset, vilket gopro mount för bäst ljud osv osv..

Gopro har i princip inga inställningar förutom upplösning.

Tänk på att det är en supervisvinkel, så allt över några få meter är för långt avstånd.

Den inbyggda mikrofonen är kass, annan inspelare rekommenderas.
Citera
2014-06-25, 18:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EckiEcki
Gopro har i princip inga inställningar förutom upplösning.

Tänk på att det är en supervisvinkel, så allt över några få meter är för långt avstånd.

Den inbyggda mikrofonen är kass, annan inspelare rekommenderas.

Har du några tips på andra microfoner? Ska jag synca ljudet sen eller kan man koppla en bra mic till gopron?
Citera
2014-06-25, 19:45
Medlem
EckiEckis avatar
Citat:
Har du några tips på andra microfoner? Ska jag synca ljudet sen eller kan man koppla en bra mic till gopron?

Jag har alltid använde externa inspelare. Zoom H2 och H4 primärt.
Citera
2014-06-25, 20:27
Medlem
Citat:
Jag har alltid använde externa inspelare. Zoom H2 och H4 primärt.

Jag drog faktiskt och kikade på Zoom H1 och snubben sa att det blev fett ljud för det priset (849kr)
Sen sa han också att han själv hade en H2. Såklart dyrare men är det mycket skillnad ljudmessigt?

Har du erfarenhet om det blir mycket ljud som inte ska vara med om man rör mycket med handen eller fingrarna på själva "Zoomen"
Citera
2014-06-25, 20:49
Medlem
EckiEckis avatar
Citat:
Jag drog faktiskt och kikade på Zoom H1 och snubben sa att det blev fett ljud för det priset (849kr)
Sen sa han också att han själv hade en H2. Såklart dyrare men är det mycket skillnad ljudmessigt?

Har du erfarenhet om det blir mycket ljud som inte ska vara med om man rör mycket med handen eller fingrarna på själva "Zoomen"

Ja, zoom är bra på att ta upp hanteringsljud. Nej, det är inte mycket skillnad ljudmässigt, men h1 klarar inte samma ljudtrycksförändringar som de andra, och är knöligare att handha.
Citera
2014-06-25, 21:42
Medlem
Citat:
Ja, zoom är bra på att ta upp hanteringsljud. Nej, det är inte mycket skillnad ljudmässigt, men h1 klarar inte samma ljudtrycksförändringar som de andra, och är knöligare att handha.

Slutsats.. Skulle du köpt Zoom H1 för att få ett klart och bra ljud under en rock konsert?

Jag är orolig över att den ska ta upp ljud som jag råkar göra med fingrarna på själva Zoomen eftersom att jag kommer stå i publiken och rocka
Citera
2014-06-25, 22:19
Medlem
EckiEckis avatar
Citat:
Slutsats.. Skulle du köpt Zoom H1 för att få ett klart och bra ljud under en rock konsert?

Jag är orolig över att den ska ta upp ljud som jag råkar göra med fingrarna på själva Zoomen eftersom att jag kommer stå i publiken och rocka

Nej. Inte ens h4 kan få rent ljud där. De maxar vid runt 100dB
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in