Citat:
Ursprungligen postat av
ConspiracyEyes
Enligt mina erfarenheter är kvinnor generellt sett inte bra chefer. Detta är inte något som endast jag tycker, utan även majoriteten av kvinnor som har haft kvinnliga chefer, säger att de aldrig vill arbeta under en kvinnlig chef igen.
Arbetsplatser där chefen är en man, och där arbetarna består av 50% män och 50% kvinnor, leder till en väldigt bra stämning enligt mina erfarenheter. Arbetsplatser där chefen, eller ännu värre, cheferNA, består av kvinnor, blir väldigt dysfunktionella, och mycket drama äger rum.
Det stora problemet med kvinnliga chefer är att de är känslomässiga, och därför har väldigt svårt för att vara professionella och rättvisa. Om någon anställd tex uttrycker en politisk åsikt de inte gillar, tar de detta personligt, och försöker sedan straffa den personen på olika sätt. Om där arbetar en kvinna som ser väldigt bra ut och är populär bland män, kan de bli avundsjuka på denna kvinnan och straffa henne på olika sätt. Det är också väldigt vanligt att kvinnliga chefer inleder intima förhållanden med manliga anställda, och om mannen sedan inte vill vara i ett förhållande med dem längre, försöker de straffa ut honom på olika sätt.
Det finns givetvis även dåliga manliga chefer. Men jag har aldrig ens hört talas om en enda bra kvinnlig chef. Möjligtvis om alla de anställda är kvinnor. Att vara känslomässig och ha lätt för att ta åt sig saker, och ta dem personligt, är väldigt negativt för en chef, och dessvärre är de flesta kvinnor på detta sätt. Manliga chefer bryr sig oftast inte om hur de anställda är, så länge de levererar de resultat som arbetet kräver.
Verkligen? Källa tack på att: "majoriteten av kvinnor som har haft kvinnliga chefer, säger att de aldrig vill arbeta under en kvinnlig chef igen."
Och Verkligen? "har aldrig ens hört talas om en enda bra kvinnlig chef."
Årets chef 2022 är en ......kvinna.
https://chef.se/aretschef/
Här har du en forskningsstudie gjord i ämnet, den visar på att det finns nästan inga skillnader alls mellan kvinnor och män i chefskap utan ålder är en betydligt viktigare faktor.
Det enda man verkar kunna se är en reell skilland mellan män och kvinnor i chefskap är risktagning.
Män tar större risker, kvinnor tar mindre.
Och ta risker är ju både negativt och positivt helt beroende på vad man sysslar med.
Än en gång sitter du alltså och rapar fördomsfullt skit.
https://vdtidningen.se/kvinnors-och-mans-ledarskap-nara-identiskt-visar-ny-studie/