Citat:
Ursprungligen postat av
PetraMarklund
Håller inte med om jag ska vara ärlig.
Håller du med mig om du ljuger då?
Citat:
Det du skriver är bara någonting du får ur dig, tror du verkligen inte det är mer avancerat än sådär? Vakna upp nu, jag menar, har du någon som helst belägg för det du skriver?
Det räcker väl med att konstatera att vad gäller fysiska prestationer så skiljer det ganska mycket mellan bäst och och strax under bäst. Detta trots att det tränas på samma sätt. Varför skulle det inte gälla på andra områden där det mer är skicklighet än fysisk förmåga som mäts?
Citat:
Sen kan det säkerligen vara en bra förutsättning att ha de genetiska förutsättningarna, absolut men det beror också på vad man jämför med. Det är relativt kan man säga.
Det är väl ganska självklart att en bra förutsättning är en bra förutsättning.
Varje individ är ett "ämne" att förädla. Vissa ämnen är bättre än andra ämnen (olika grader av talang). Naturligtvis finns det många individer med goda förutsättningar som inte ägnat sig åt det de skulle vara bäst på om de satsat på det. Återigen, inom alla branscher och discipliner finns det utövare på olika nivåer. Alla snickare är inte lika duktiga, precis som att alla lärare inte är det. Detta trots att de lagt ner lika mycket tid för att bli så bra som möjligt. Om A och B blivit så bra som de kunde bli, betyder det inte att de är lika bra.