2014-06-23, 22:55
Bannlyst
Jag kom på min pojkvän göra bort sig totalt och jag gjorde då slut med honom.

Han var min prins, den jag tänkte på hela tiden, t ex trots flera år gått blev jag ändå alltid extremt glad bara jag såg hans namn på mobilen att han smsat, det liksom dunkade till i hjärtat varenda gång (ja vi samsade mycket). Jag verkligen var nykär och älskade honom. Men sen så gjorde han en sjukt svinig grej mot mig som jag aldrig hela mitt liv trodde om min oskyldiga sjukt snälla pojkvän.

Efter det kände jag bara hat. Det gick verkligen från att jag nästan ville gifta mig med honom till att han kan lika gärna dö. Jag grät som fan när jag fick reda på vad han gjort i 1-3 dagar (tror det bara vara 2)... Men sen tänkte jag knappt på honom överhuvudtaget. Jag hade liksom glömt bort honom helt kan man säga nästan. Inga tårar. Ingen saknad. Ingen känslor öht. INGET.

Alltså betyder det här att jag aldrig älskade honom på riktigt? Kan man gå så fort från att älska till hata en person? Man hör t ex hela tiden om kvinnor som stannar kvar i en relation för de älskar sin man för mycket trots att han misshandlar dom liksom...

Jag är en känslosam person men här blev jag bara sjukt kall och skratta ÅT honom (well ja efter jag gråtit klart i nån dag)
Senast redigerad av Alob 2014-06-23 kl. 23:05.
Citera
2014-06-23, 22:57
Medlem
NovaOculuss avatar
Tycker det är bra att du stängde av dina känslor.

Slösa inte mer tid på en rutten person.

Och i framtiden - låt inte detta förgifta dina relationer, men ha i bakhuvudet att vi alla är kapabla till hemska saker.
Citera
2014-06-23, 23:01
Medlem
Golonkas avatar
Du har nog älskat din pojkvän på riktigt och fullt ut, men gränsen är tunn mellan kärlek och hat, så har han gjort något tillräckligt svinigt mot dig, så kan det helt säkert vara så att dina känslor slagit över till andra sidan. Det är liksom ett sätt för dig att skydda dig själv från de tidigare så varma och positiva känslor du hyst mot en person som sårat dig djupt.

Blev våldsamt nyfiken: Vad har han gjort?
Citera
2014-06-23, 23:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Golonka
Blev våldsamt nyfiken: Vad har han gjort?

Säkert otrohet/han lurade henne.

Håller med om kärlek/hat-grejen. Fine line! Hatet betyder att du bryr dig mycket.
Citera
2014-06-24, 01:21
Medlem
dunias avatar
Haha ts, det där kan gå jävligt snabbt! Tror dock inte att det var denna enstaka händelse som ledde till din likgiltighet/hat. Är du säker på att det inte hade byggts på allteftersom? Mer logiskt.

Dessutom..kärlek kan omvandlas till hat..men när man känner ren och skär likgiltighet, innebär det med er logik att man aldrig var kär i personen? Do tell!
Citera
2014-06-24, 01:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Alob

Han var min prins, den jag tänkte på hela tiden, t ex trots flera år gått blev jag ändå alltid extremt glad bara jag såg hans namn på mobilen att han smsat, det liksom dunkade till i hjärtat varenda gång (ja vi samsade mycket). Jag verkligen var nykär och älskade honom. Men sen så gjorde han en sjukt svinig grej mot mig som jag aldrig hela mitt liv trodde om min oskyldiga sjukt snälla pojkvän.

Efter det kände jag bara hat. Det gick verkligen från att jag nästan ville gifta mig med honom till att han kan lika gärna dö. Jag grät som fan när jag fick reda på vad han gjort i 1-3 dagar (tror det bara vara 2)... Men sen tänkte jag knappt på honom överhuvudtaget. Jag hade liksom glömt bort honom helt kan man säga nästan. Inga tårar. Ingen saknad. Ingen känslor öht. INGET.

Alltså betyder det här att jag aldrig älskade honom på riktigt? Kan man gå så fort från att älska till hata en person? Man hör t ex hela tiden om kvinnor som stannar kvar i en relation för de älskar sin man för mycket trots att han misshandlar dom liksom...

Jag är en känslosam person men här blev jag bara sjukt kall och skratta ÅT honom (well ja efter jag gråtit klart i nån dag)

Förälskelse är en sjukdom som är till för att vi skall föröka oss, du var förälskad. Du älskade alltså inte personen, var glad att ni inte hann skaffa barn.
Citera
2014-06-24, 03:24
Medlem
Citat:

Bara du kan veta vad du kände för honom, sen att det slog över till hat är kanske inte så konstigt om han gjort något riktigt för jävligt. Dom man älskar mest är ju också dom som har störst makt över en på det sättet att dom kan välja att skada en så otroligt ont. Ibland reagerar man "konstigt" på saker som gör en ledsen.
Citera
2014-06-24, 13:47
Medlem
provocative77s avatar
Du gick från kärlek till ingenting över en natt. Nej, du älskade aldrig honom.
Hade du älskat hade du fortsatt med det även när det tagit slut.

Så här.
Du älskar någon. Den gör bort sig o ni gör slut. Sedan följer en hatperiod o efter en tid ( mitt ex behövde nio år o en ny, bra partner) går hatet över o då finns fortfarande en form av känslor kvar.
Jag har fortfarande känslor kvar för exxet men definitivt inte några som gör att vi skulle kunna bli ett par. Kan inte beskriva riktigt. Men i dag är jag mkt glad över att hon till slut träffade en man som respekterar henne.
På något sätt älskar jag henne.
Då du inte ens kan hata så har du inte heller älskat.
Citera
2014-06-24, 14:04
Medlem
theDarkTriads avatar
Citat:
Tror säkert att du älskade honom men hatar du honom verkligen? Är det inte mer förakt och avsmak du känner för honom?

Sedan tycker jag att det är fel att jämföra din situation med en misshandlad kvinnas eftersom dessa sällan stannar kvar pga kärlek till sin man utan pga rädsla och brist på kärlek och omsorg om sig själva.
Citera
2014-06-24, 14:08
Medlem
Tror att du älskade honom fram tills att du insåg att den du älska inte finns. Det kommer säkert kännas trist och bittert över att han lura dig till att han var någon annan.
Citera
2014-06-24, 16:27
Medlem
rökte ni gräs tillsammans?
Citera
2014-06-24, 20:51
Medlem
insectqueens avatar
Det kan ju betyda att du älskade honom mycket där av starka hat känslor när han svek dig...
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in