Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2014-06-23, 22:43
Medlem
DENNISRITCHIEs avatar
Har kört Windows 8.1 ett bra tag nu för att testa det och verkligen ge det en gedigen chans. Jag spelar Battlefield 4, jag märker ingen direkt skillnad i prestanda. Jag kan verkligen inte se vilka fördelar man har genom att köra Windows 8 än Windows 7. Jag funderar starkt på att gå tillbaka till 7an. Men vad går jag miste om egentligen då? Kan någon konkret ta fram dessa fördelar varför man inte ska gå tillbaka?

Vad jag har läst lite rykten på nätet så kanske de inte ens kommer att släppa 8.2 som förbättrar startmenyn utan de kommer gå direkt på Windows 9.

Det jag vill ha svar är följande:
  1. Varför ska jag köra Windows 8 när Windows 7 gör jobbet lika bra och med ett mer intuitivt gränssnitt?
  2. Är det inte lika bra att vänta tills Windows 9 kommer? Enligt rykten så finns ett datum april 2015.
Citera
2014-06-23, 22:50
Medlem
Polyklorfenols avatar
http://www.sweclockers.com/forum/22-microsoft-windows/1100005-forbattringar-i-windows-8-och-8-1-a/
Citera
2014-06-23, 22:51
Medlem
Termosins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DENNISRITCHIE
Har kört Windows 8.1 ett bra tag nu för att testa det och verkligen ge det en gedigen chans. Jag spelar Battlefield 4, jag märker ingen direkt skillnad i prestanda. Jag kan verkligen inte se vilka fördelar man har genom att köra Windows 8 än Windows 7. Jag funderar starkt på att gå tillbaka till 7an. Men vad går jag miste om egentligen då? Kan någon konkret ta fram dessa fördelar varför man inte ska gå tillbaka?

Vad jag har läst lite rykten på nätet så kanske de inte ens kommer att släppa 8.2 som förbättrar startmenyn utan de kommer gå direkt på Windows 9.

Det jag vill ha svar är följande:
  1. Varför ska jag köra Windows 8 när Windows 7 gör jobbet lika bra och med ett mer intuitivt gränssnitt?
  2. Är det inte lika bra att vänta tills Windows 9 kommer? Enligt rykten så finns ett datum april 2015.

W8.1 ska ge ca 10% mer prestanda i flesta spel enligt flesta testerna, däremot sjunker detta ofta till 1-2% när de inte körts vi absolut optimala förhållanden. Märks inte oftast då skillnaderna är såpass små, teoretiskt ska det däremot prestera mycket bättre.

Enda egentliga anledningen att gå tillbaka till sjuan är för att slippa metro looken på det hela, annars är 8.1 väldigt mycket mer optimerat på det mesta. Om inte annat så är ju "task manager" uppdaterad på 8.1 om jag minns rätt. Väldigt efterlängtat.

Smaksak helt enkelt för de flesta.
Citera
2014-06-24, 00:29
Medlem
Jeppeboypros avatar
Okej, måste bara säga att jag inte alls är förtjust med "smartphonelooken" som windows 8 har...
Citera
2014-06-24, 01:45
Avstängd
konstapels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DENNISRITCHIE
...

Meningslös frågeställning, det är bara du som kan avgöra vad du ska köra.
Citera
2014-06-24, 09:10
Medlem
Finns det Windows 7 drivers till datan så kör på.
Köpte en bärbar med Win 8 och det var en del pyssel innan Windows 7 satt där.
Svårast var att få tag på fungeande licensnummer till sjuan.

Någon som har mer info om Windows 9. Apple och Lumia interfacet ha nått vägs ände så vill Microsoft vara på banan måste man komma med något nytt och modernt.
Citera
2014-06-24, 12:28
Medlem
Germanias avatar
använd windows8, men kör classicshell om du inte står ut med gränssnittet
Citera
2014-06-24, 13:18
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av konstapel
Meningslös frågeställning, det är bara du som kan avgöra vad du ska köra.

Samt att frågeställningen har varit uppe flertal gånger -> https://www.flashback.org/sok/windows+7+++8
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in