2014-06-23, 17:51
Medlem
Sprattelvinkelns avatar
Hej

Jag fick för några månader sedan ett brev hem till mig gällande skatteåterbäringen, där det stod hur mycket jag skulle få tillbaka och hur jag skulle göra. Problemet är att jag fortfarande inte har fått tillbaka dessa pengar och undrar om någon av er möjligtvis vet vad som kan vara på tok?

Förskjuts skatteåterbäringen för sommarjobbare?

Kan jag ha råkat fylla i fel uppgifter? (borde de inte i så fall meddela mig om det)

Är det någon av er som inte har fått sin skatteåterbäring än?

Jag är kund hos Swedbank om det säger något...
Citera
2014-06-23, 17:52
Medlem
Xerxesbrothers avatar
Ring Skatteverket
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sprattelvinkeln
Hej

Jag fick för några månader sedan ett brev hem till mig gällande skatteåterbäringen, där det stod hur mycket jag skulle få tillbaka och hur jag skulle göra. Problemet är att jag fortfarande inte har fått tillbaka dessa pengar och undrar om någon av er möjligtvis vet vad som kan vara på tok?

Kan jag ha råkat fylla i fel uppgifter? (borde de inte i så fall meddela mig om det)

Ingen aning faktiskt, men hoppas du får vänta länge på pengarna.
Citera
Medlem
Termosins avatar
Om du ej angivit kontonr så är det augusti som gäller för dig.

Hur skickade du in deklarationen, sms, webb?

http://www.xn--skatteterbring-fibl.c...C3%A4ring/2014
Senast redigerad av Termosin 2014-06-23 kl. 17:57.
Citera
2014-06-23, 18:18
Medlem
Citat:
Hej

För att få din skatteåterbäring i juni är det ett krav att du har deklarerat på internet, telefon eller via sms före 5 maj och att du då också har anmält ditt kontonummer. Om du inte har gjort detta kan du se mer information och datum för utbetalning nedan.

http://www.tiotips.nu/view.asp?ID=206
Citera
2014-06-23, 23:14
Medlem
Sprattelvinkelns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Termosin
Om du ej angivit kontonr så är det augusti som gäller för dig.

Hur skickade du in deklarationen, sms, webb?

http://www.xn--skatteterbring-fibl.c...C3%A4ring/2014

Citat:
Ursprungligen postat av Aphelion.
För att få din skatteåterbäring i juni är det ett krav att du har deklarerat på internet, telefon eller via sms före 5 maj och att du då också har anmält ditt kontonummer. Om du inte har gjort detta kan du se mer information och datum för utbetalning nedan.

http://www.tiotips.nu/view.asp?ID=206

Ahh, bra svar. Jag deklarerade via webben. Mycket möjligt att jag inte skrev in mitt konto nummer, säkert därför. Tackar!
Citera
2014-06-24, 01:43
Bannlyst
90 talister.... du tänkte inte på att kolla på hemsidan eller ringa skatteverket o fråga?
Citera
2014-06-24, 02:24
Medlem
har du bankid eller någon slags e-leg ? då kan du bara logga in hos skatteverket och fylla in ditt kontonr, där kan du oxå se "planerade utbetalningar" osv
Citera
2014-06-24, 16:53
Medlem
Sprattelvinkelns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -nimda-
90 talister.... du tänkte inte på att kolla på hemsidan eller ringa skatteverket o fråga?

Jo, visst tänkte jag på det, men jag kom fram till att det skulle vara smidigare att fråga här, och att jag förmodligen skulle få lika bra svar.

och bortser man från dig så hade jag ju rätt.
Citera
2014-06-24, 18:45
Medlem
godboys avatar
Citat:
Jo, visst tänkte jag på det, men jag kom fram till att det skulle vara smidigare att fråga här, och att jag förmodligen skulle få lika bra svar.

och bortser man från dig så hade jag ju rätt.

Grejen är dock den att de svar du får här inte behöver vara korrekta!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in