Citat:
Ursprungligen postat av Ozi
Bra. Jag respekterar ditt val. Hoppas du respekterar mitt också. Sen tror jag inte riktigt på det där med att enbart vegetarisk kost skulle vara så hälsosam. Många s.k. experter hävdar ju att mångsidig kost som även inkluderar kött skulle vara det bästa alternativet. Tyvärr har jag inga fina länkar att visa upp, för att styrka detta påstående.

Beträffande ditt tidigare inlägg så svarar jag att mitt eget och andra människors välbefinnande naturligtvis är viktigare för mig än djurens. Självklart bör man också tänka på miljön, men att försöka tvinga alla människor att helt sluta äta kött tycker jag är en orealistisk lösning.
-Mvh. Likätaren
Ok, du har inga experter som kan styrka din tes men om du stannar upp och tänker själv för ett ögonblick. Vad är det i kött som är så hälsosamt och som du inte kan erhålla via en icke-animalisk kost? Om du inte kan uppvisa något som man inte kan få i sig via vegetarisk mat, hur kan det då vara mer hälsosamt att ha kostvanor beståendes av bl.a. kött.
Jag gav i ett tidigare inlägg i denna tråd flera hälsoskäl till varför man inte bör äta kött. Du kanske skulle kontemplera över dessa en stund.
På tal om orealistiska förehavanden, till min kännedom har jag inte nämnt något om att tvinga köttätare att sluta äta kött. Snarare är det orealistiskt att dra upp det i sin argumentation när det inte har varit på tal!
Sedan talar du så fint om respekt menhur skall jag kunna respektera ett val av kost som inverkar negativt på miljön, leder till onödigt lidande för djur och försämrar tillvaron för fattiga i tredje världen. Sedan skall vi inte ens tala om hälsokostnader pga. köttkonsumtionen. Du kan inte jämställa våra val av kost då ditt leverne som sagt försämrar vår värld. Dig som person respekterar jag men inte ditt val av föda.