2014-06-23, 13:40
Medlem
Då har ett till I-landsproblem som jag inte kan begripa att man som programmerare kan missa. Men först det första: Varför i helvete kan inte Microsoft i den vanliga kalendern som kommer inbyggd helt enkelt lägga upp en till kolumn till vänster som helt enkelt visar vilken vecka det är? Jag har mejlat deras utvecklare i snart ett decennium, men man gör inte detta. Varför?

Dagens problem är: Varför i helvete gör man inte så att alla e-postadresser man en gång har skrivit till sparas automatiskt i Outlook? D.v.s. om jag har skickat ett mejl till abc@abc.com och skickar, sedan vill jag skriva ett nytt meddelande till abc och skriver då abc i "till" så kommer inte förslag till adressen abc@abc.com upp. Utan då måste jag först ha valt "Lägg till kontakt" och följa alla onödiga steg som följer.

Citera
2014-06-23, 14:16
Medlem
cammos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cooler85
Varför?

För att det bara är Sverige som använder veckonummer.
Citera
2014-06-23, 14:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cammo
För att det bara är Sverige som använder veckonummer.

Nej.
Citera
2014-06-23, 14:38
Medlem
Citat:
Då har ett till I-landsproblem som jag inte kan begripa att man som programmerare kan missa. Men först det första: Varför i helvete kan inte Microsoft i den vanliga kalendern som kommer inbyggd helt enkelt lägga upp en till kolumn till vänster som helt enkelt visar vilken vecka det är? Jag har mejlat deras utvecklare i snart ett decennium, men man gör inte detta. Varför?

Dagens problem är: Varför i helvete gör man inte så att alla e-postadresser man en gång har skrivit till sparas automatiskt i Outlook? D.v.s. om jag har skickat ett mejl till abc@abc.com och skickar, sedan vill jag skriva ett nytt meddelande till abc och skriver då abc i "till" så kommer inte förslag till adressen abc@abc.com upp. Utan då måste jag först ha valt "Lägg till kontakt" och följa alla onödiga steg som följer.

Alla eposter sparas ju automatiskt i Outlook och har gjort det sen office 2010, vad yrar du om?
Senast redigerad av eurochild 2014-06-23 kl. 14:54.
Citera
2014-06-23, 14:46
Medlem
Diamondgrits avatar
Nej det finns några till som använder veckonummer. Typ Norge kanske. I USA används dom inte.

Citat:
Va? Det funkar för mig automatiskt. Du kanske måste klicka i nåen inställning i nåen meny nåenstans?
Citera
2014-06-23, 14:57
Medlem
Ja det finns många till som använder veckonummer. I USA används dom t ex.
Citera
2014-06-23, 15:06
Medlem
Vohkuns avatar
Citat:
Utan då måste jag först ha valt "Lägg till kontakt" och följa alla onödiga steg som följer.
Det sparas inte alltid i molnet, men på en enskild dator så sparas i princip allt.
Citera
2014-06-23, 15:21
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eurochild
Ja det finns många till som använder veckonummer. I USA används dom t ex.

Fast i vissa fall har de olika veckonummer än vi i Sverige. Vecka 1 där kan vara vecka 2 i Sverige.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in