2014-06-22, 19:55
Medlem
vad tror ni har den en djupare och mer inrotad mening än bara "astma"? bara de hjärndöda som inte hänger med i låtens mening som de påpekar?

de verkade ha blossat upp från ingenstans? sålda själar maybee? ;p

fick bara en väldigt livlig och vild vibb när jag såg videon.

ok ni får kolla upp låten astma av piraterna på youtube för man får tydligen inte länka såg jag på en annan tråd, varför vet jag inte det blir ju mycket lättare o visa något med länken men men.
Senast redigerad av Svintot 2014-06-22 kl. 20:03.
Citera
2014-06-22, 20:05
Bannlyst
Det är överallt!
http://x4.fjcdn.com/comments/WAKE+UP+AMERICA+_042394ea81bcdfae05cf31d43adffca0. jpg

http://media.tumblr.com/0a477f5d2da1251c8eb6f790451bf25f/tumblr_inline_mps38qz6bY1qz4rgp.png
Citera
2014-06-22, 20:18
Medlem
hahaha jaa jävlar du
Senast redigerad av Svintot 2014-06-22 kl. 20:27.
Citera
2014-06-22, 20:28
Medlem
usch..mina öron blöder
Citera
2014-06-22, 20:42
Medlem

Ja livlig fantasi verkar du ha ialla fall.
De är inte överallt riktigt än, de verkar ju inte ens uppfylla kravet för att få en egen wikipedia-sida utan enda wikipedia sidan med titeln Piraterna är en speedway-klubb. Har inte heller hört dem på rotationen i mix megapol vilket borde vara det minsta man kan begära av en grupp som är "överallt" och inte bara nere i träsket.

Som jag ser det så handlar låten om att dissa alla som inte förstår deras musik och hur bra den är, ser ingen skillnad textmässigt mellan den och Afasi och Filthy - Bomfalleralla
Piraternas video verkar mest gå ut på att de är kaxiga jävlar och att de kommer skriva om den svenska hiphop-historian för att de är så jävla bra, vilket inte är något nytt. Låtar som dissar folk är inget speciellt nytt i hiphop världen, se bara på dramat mellan Nicky Minage och Lil' Kim.

Att man inte får länka är missförstånd från dig, moderatorerna gillar inte poster med enbart youtube klipp (länkposter) men används dem i argumentering så verkar det ju godkännas rätt bra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in