2005-08-24, 21:06
Medlem
Terror!s avatar
Hola!

Funderade häromdagen på dessa meningar. Jag utgick ifrån att jag var en tjej...

Om man som tjej 'rider' under samlaget, men inte gör något annat, kan man då säga att man har blivit knullad, eller har man bara knullat?

Om man är en tjej så borde man väl ha blivit knullad när man blivit påsatt själv så att säga av killen.

Om en tjej blir av med oskulden men inte ridit, eller något annat, så har hon alltså INTE knullat utan bara blivit knullad?

Fattar ni vad jag menar? Själv, som kille nu, så har jag knullat och blivit knullad... hmm, låter homosexuellt

Jag undrar helt enkelt om fraserna har olika betydeler eller inte. Är det syftningsfel att säga att man blivit knullad när det egentligen var så att man endast själv knullade?
Citera
2005-08-25, 02:57
Medlem
Som jag ser det så syftar det mest på vem som är aktiv i det hela.
Om en kille blir knullad av en tjej så betyder det typ att killen låg och blev riden utan att själv ha så mycket att säga till om.. typ.
Citera
2005-08-25, 15:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av esmond
Som jag ser det så syftar det mest på vem som är aktiv i det hela.
Om en kille blir knullad av en tjej så betyder det typ att killen låg och blev riden utan att själv ha så mycket att säga till om.. typ.

Man kan även se på det såhär:

Jag som kille kan säga t.ex. "Jag har knullat Anna" eller "Jag har knullat med Anna"

Anna kan då kontra med att säga t.ex. "Jag har knullat med chrillos"

Förstår ni mitt resonemang... ("att knulla" har väldigt många betydelser beroende på dess sammanhang)
Citera
2005-08-26, 13:14
Medlem
Realizts avatar
I grunden betyder väl det urgamla svenska ordet "knulla", liksom det numer borttappade "focka" att man stöter något (stavformat) fram och tillbaka (i en öppning). I den meningen är det mannen som är aktiv. Kvinnan kan väl också säga att hon "knullats av" någon.
Citera
2005-08-26, 14:41
Medlem
Gisburnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Realizt
I grunden betyder väl det urgamla svenska ordet "knulla", liksom det numer borttappade "focka" att man stöter något (stavformat) fram och tillbaka (i en öppning).

Därav det engelska ordet fuck, eller hur?
Citera
2005-08-26, 14:47
Medlem
CharlieRs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gisburne
Därav det engelska ordet fuck, eller hur?
Kanske tog Karl-Oskar med sig det fina ordet till uvesa.

Att knulla med någon: att ha sex med någon helt enkelt, båda aktiva (eller åtminstone lite smått intresserade)
Att knulla någon: att ha sex med någon och vara den aktiva delen (den andra personen får gärna vara lite oengagerad ^^)
Att bli knullad: någon har sex med en (man får gärna läsa en tidning eller gäspa).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in