2014-06-21, 22:03
Medlem
Studsbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlfaQhard
Får man verkligen stelkrampspruta om man blir biten i armen av ett invandrarbarn?

Ja. Och hade det varit jag som blivit biten hade jag insisterat på vaccin mot rabies också; deras kusiner kanske också vill komma och bitas lite senare. Det aktuella fallet är symptomatiskt för Sverige av idag. De blir "kränkta" för att de behöver betala, och när de skall bråka så biter och river de som de djur de är.
Citera
2014-06-21, 22:10
Medlem
Megaforces avatar
Citat:
Får man verkligen stelkrampspruta om man blir biten i armen av ett invandrarbarn?

Nja, det beror inte nog inte på att det var ett invandrarbarn, utan att den bitne hamnat på marken i samband med händelsen och därför kan fått i sig bakterier mm från marken.
Citera
2014-06-21, 22:17
Medlem
9797s avatar
Stelkramp är ju sinnessjukt ovanligt i Sverige då dom flesta är vaccinerade. Troligtvis var det en riktigt skabbig arab så man vågade inte chansa på att vaccinet skulle orka stå emot utan tog det säkra före det osäkra och tryckte in en nål till.
Citera
2014-06-21, 22:24
Medlem
AlfaQhards avatar
Nu har jag inte varit på Liseberg på säkert 10 år, men står inte personalen vid porten bakom en disk? Är det inte svårt att överfalla någon som står bakom disken och tar emot pengar, eller har de slutat med det och låter personalen stå öppet ute i det fria och tar betalt?
Citera
2014-06-21, 22:25
Medlem
Studsbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 9797
Stelkramp är ju sinnessjukt ovanligt i Sverige då dom flesta är vaccinerade. Troligtvis var det en riktigt skabbig arab så man vågade inte chansa på att vaccinet skulle orka stå emot utan tog det säkra före det osäkra och tryckte in en nål till.

Stelkramp sprids inte mellan människor. Men man vet ju inte vad någon som är galen nog att bitas kan ha haft i käften precis innan bettet. Eller så var de inte säkra på att det var en riktig människa som bet offret.
Citera
2014-06-21, 23:13
Medlem
RaiderNations avatar
Läste en artikel i GP för inte så längesedan om att de haft problem med ungdomsgäng som rånat besökare på åkpass.
Citera
2014-06-21, 23:14
Medlem
AndraSorterings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Extrema 90:- :s
Sen väl inne, vad skulle dom göra där?
När dom inte ens har råd med inträde.
Ska vi gissa på ny Svenskar?

Bra fråga - kanske skulle bita lite fler......slutar ju i rena blodbadet därinne
Citera
2014-06-21, 23:17
Medlem
Tyson1993s avatar
Verkar som Liseberg blivit riktigt stökigt senaste tiden

(FB) Ser Liseberg ut så här varje dag?
Citera
2014-06-21, 23:46
Medlem
Citat:
Nu har jag inte varit på Liseberg på säkert 10 år, men står inte personalen vid porten bakom en disk? Är det inte svårt att överfalla någon som står bakom disken och tar emot pengar, eller har de slutat med det och låter personalen stå öppet ute i det fria och tar betalt?
Det är både och, men det är mestadels väktare som står utomhus.
Citera
2014-06-21, 23:46
Medlem
sebbolitos avatar
Citat:

Det är helt öppet vid stora entrén som vaktas av anställda om jag inte minns helt fel.

Syftar på stora ingången längst till vänster på bilden! http://upload.wikimedia.org/wikipedi...C3%A9_2012.jpg
Citera
2014-06-21, 23:59
Medlem
AussieRedMans avatar
Vi vet ingenting om att det skulle röra sig om invandrarungdomar. Svag tråd.
Citera
2014-06-22, 00:11
Medlem
Leif.Jennekvists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AussieRedMan
Vi vet ingenting om att det skulle röra sig om invandrarungdomar. Svag tråd.

Det rör sig om invandrare.

/ Leif
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in