2010-08-18, 23:34
Medlem
SpaderSexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Viva-La-Revolucion-Motherfucker.

Spader6.
http://forumbilder.se/show.aspx?iid=2862010104430826f

i:et är för tjockt tycker jag. Bokstäverna fungerar. Kanske borde börja binda ihop dem lite, och en bakgrund så att det ser ut som en piece och inte några bokstäver bara.
Jag tycker det hade varit snyggare om karaktären hade varit åt höger eller vänster men inte i mitten.
De där skissen e jag väll itne så jättenöjd med faktiskt
såg lite bättre ut när det bara va blyertslinjer, fucka upp de rejält när ja drog fram färgpennorna. Borde börja köra med bakgrnd, inte så gym på sånt men det får man se till att öva upp
n

Citat:
http://forumbilder.se/show.aspx?iid=f0201060042PMc27d

Härlig ny och unik stil. Kanske lite mer utstickande saker som ger form också så att det inte ser ut som en box?
Jag vet inte. Konstig stil och vet inte hur jag ska ge tips. Den ser bra ut.
Det va till denna skissen jag mest ville ha kritik. Är typ en stil ja ahr "hittat på" som jag känner mig väldigt bekväm i som kommer bli lite av de ja kommer köra på mest. Är meningen att det ska bli någon form av mekanisk katig stil. Första riktiga skissen mendet kommer mer av den varan.

Citat:
http://forumbilder.se/show.aspx?iid=b6201055853PMaa1a

Väldigt fult T. TE passar inte, borde iaf varit lite mindre och mer ihopsatt som resten.
Texten där uppe tkr jag inte är så snygg sorry.
Förresten, T:et är inte så fult som jag trodde nu när jag ser hela.
Gillar inte att det finns text ovanpå, kanske bara jag men jag hade kört utan det.
Bokstäverna funkar.

Bara min åsikt på det mesta. Men mitt tips är kanske att du gör mer än bara kör bokstav för bokstav.
Typ som T:et som går över vissa bokstäver. Fast nedre biten av T är fult.
Du gör annars nice bokstäver.

Jag visste nästan att denna skissenitne va så bra som jag trodde, spontant så känns det som att den kunde blivit bättre om ja lagt ner lite mer tid på den. Intressant att du inte gillar överdelen av den trots att det är dom bokstäverna jag är mest nöjd med i den. Dålig flow och "enhet" i nederdelen. Bara bra o höra nån annan säga det.

Tack som fan för dina kommentarer väldigt givande
Citera
2010-08-19, 04:52
Medlem
Viva-La-Revolucion-Motherfucker.s avatar
No probs.
Gav dig lite kritik, glömde säga, jag tycker dem är rätt snygga, första också.
Bäst är den med din stil, så ja, kör på för fullt med den stilen.
Prova färg på en sån, om du tror du kommer fucka upp den bara kopiera den nånstans och färglägg.
Citera
2010-08-19, 11:15
Medlem
klabbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jonkaz
Klart man får inspiration utav olika finslipade snubbar, men nu snackar vi graffiticreator...GRAFFITICREATOR? den där tråkiga stilen som majoriteten 15 åringar ska härma för att dom inte har någon egen fantasi.. precis som du sa själv "Time to move on maybe" och hitta din egen stil klabben...

Jag har hittat min stil jag älskar och kommer jobba vidare med och sen får du vara hur hatisk du vill till mina grejjer. Jag känner att jag är på rätt spår och det är det jag bryr mig om.

Citat:
Jag såg mycket likheter i just den skissen med vad jag själv har gjort. Jag har däremot ALDRIG varit inne i graffitti creator eller vad nu sidan heter... Så jag säger att du har fel

Jag tyckte den var cool KLABBEN.

EDIT. Jag bjuder på en gammal kladdig bara för sakens skull.

http://i47.tinypic.com/2nivdj5.jpg

Hehe det förstår jag att du gör Som sagt så har jag tagit mycket inspiration från dina grejjer. Rätt kul när man sen kollar olika oldschool writers och hittar likheter med några av dina skisser och writerns

Kul att du gillade skissen, det får en att vilja fortsätta skissa.

Angående din skiss så gillar jag den som fan! Du får som vanligt ett grymt flyt i bokstäverna.
Bara för att klaga så tycker jag personligen att ditt "p" var lite för smalt
Citera
2010-08-20, 14:35
Medlem
scream2mes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klabben
Jag har hittat min stil jag älskar och kommer jobba vidare med och sen får du vara hur hatisk du vill till mina grejjer. Jag känner att jag är på rätt spår och det är det jag bryr mig om.

Hehe det förstår jag att du gör Som sagt så har jag tagit mycket inspiration från dina grejjer. Rätt kul när man sen kollar olika oldschool writers och hittar likheter med några av dina skisser och writerns

Kul att du gillade skissen, det får en att vilja fortsätta skissa.

Angående din skiss så gillar jag den som fan! Du får som vanligt ett grymt flyt i bokstäverna.
Bara för att klaga så tycker jag personligen att ditt "p" var lite för smalt

Tack! kompis. Det finns mycket mer saker jag stör mig på än P,et i denna skissen
Men du får erkänna att jag har satt ribban ganska högt hur kladdig en skiss får vara

Mvh Scream.
Citera
2010-08-20, 17:04
Medlem
klabbens avatar
haha ja det kan man verkligen säga. Man brukar ju få lära sig att man ska utnyttja hela pappret så^^..
Citera
2010-08-21, 15:15
Medlem
klabbens avatar
Uppdaterar tråden lite då.
http://a.imageshack.us/img837/2534/cayne010ss.jpg
Citera
2010-08-21, 15:44
Medlem
olucks avatar
Citat:
Uppdaterar tråden lite då.
http://a.imageshack.us/img837/2534/cayne010ss.jpg
vafan är det för fel på dej? du behöver inte posta likadana skisser hela jävla tiden, lär dej skissa upp andra stilar ist
Citera
2010-08-21, 15:46
Medlem
klabbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oluck
vafan är det för fel på dej? du behöver inte posta likadana skisser hela jävla tiden, lär dej skissa upp andra stilar ist

Och det ska komma från rätt käft. Dina skisser är ju samma skit fast med annat krimskrams runtom.
Jag kör på samma stil ja men om du skulle ta och kolla lite bättre så är inte bokstäverna alls lika dana på skisserna..
Citera
2010-08-21, 15:49
Medlem
saturs avatar
Citat:
tyst med dig, tycker hans skisser är suveräna!
Kolla ifrån hans första poster och skumma igenom allt han postat i tråden, blir ett intressant utveckling
Citera
2010-08-21, 16:01
Medlem
olucks avatar
Citat:
Och det ska komma från rätt käft. Dina skisser är ju samma skit fast med annat krimskrams runtom.
Jag kör på samma stil ja men om du skulle ta och kolla lite bättre så är inte bokstäverna alls lika dana på skisserna..
jag vet att jag inte kör samma stil till skillnad från dej, du kan inte ens skissa upp riktigt,. bara en fjant som bajtat graffcreator
Citera
2010-08-21, 16:04
Medlem
happyfac33s avatar
Citat:
fast jag håller med lite, du borde prova mer nya saker/stilar, håller också med att du har utvecklats rejält ifrån de första man såg ifrån dig, keep up.
Citera
2010-08-21, 16:19
Medlem
klabbens avatar
Citat:
jag vet att jag inte kör samma stil till skillnad från dej, du kan inte ens skissa upp riktigt,. bara en fjant som bajtat graffcreator

Hehe okej. Ja jag brukar till och med maila dem på graffiti creator och fråga om dom kan göra lite nya stilar för att jag har tröttnat på att baita samma bokstäver hela tiden...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in