Citat:
Ursprungligen postat av
Raverlily
Låter lovande. Vad är skillnaden mellan skyddsglaset som du länkade och skyddsplast?
Det som är viktigast för mig är att det inte blir trögt att dra med fingret över skärmen samt att touchen inte blir påverkad mycket - där förstnämnda anser jag att skyddsplasten jag hade till Galaxyn gjorde. Var tvungen att ta bort den efter några månader då jag inte stod ut. Har för mig att det var "InvisibleShield", dock osäker.
Hade för övrigt funderat på att köpa ett skal i stil med
denna. Vad tror du om det?
Vill bara rätta mig själv i mitt tidigare inlägg, menade självklart att jag tror att de inte har dragontrail glass på framsidan.. Blev lite fel som du kanske ser där
Skillnaden är att plast gör precis det du klagar på - de gör så att ytan blir seg och att "dragen" man gör på skärmen känns som gummi. Glas tar bort den känslan, speciellt de med höga kvalité (den jag länkade är en utav dem) som har en behandlad yta som motverkar just det problemet. Glas skyddar även bättre mot hårda fall.
Invisible shield skyddar bra, men orsakar problemen du själv klagar på. De är även ganska tjocka.
Som du ser i recensionerna är de inte lysanda. Skulle rekommendera att du kollar på någon tillverkare som håller lite högre kvalité:
http://www.spigen.com/brands/sony/xp...ultra-fit.html
Som du kanske ser länkar jag mycket till spigen och det är just för att deras grejer alltid håller hög kvalité. Det finns inget snack om saken. Lite dyrare självklart, men värt priset.