Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-06-22, 20:08
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bensprattel
Det har iaf jag läst i ngn tidning, hittar det dock inte igen. Det var dock i början av rapporteringen.

http://www.expressen.se/nyheter/misstankt-mord-pa-tonarsflicka-i-orebro/

Här nämns blodspår i trapphuset.
Citera
2014-06-22, 20:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY

Här nämns blodspår i trapphuset.

Men hur kan blodspåren tillkommit- om GM fick ett meddelade från BO, åkte till hennes lägenhet, dödade henne och väntade där tills polisen kom.
Citera
2014-06-22, 20:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Raggdoll3
MGM är dessutom anhållen på sannolika skäl, vilket visar att polisen har har någon form av bevis.

Jag har en kompis som helt oskyldig satt häktade i tre veckor på sannolika skäl för våldtäkt. Ledde senare inte ens till åtal.

Kanske är skillnad på sannolika skäl när det gäller mord kontra våldtäkt men annars går det garanterat att bli häktad på den starkare misstankegraden helt utan grund/bevis.
Citera
2014-06-22, 20:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Men hur kan blodspåren tillkommit- om GM fick ett meddelade från BO, åkte till hennes lägenhet, dödade henne och väntade där tills polisen kom.
MGM kanske hade blodiga händer och sprang ut i trapphuset någon gång?
Citera
2014-06-22, 20:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bensprattel
Det har iaf jag läst i ngn tidning, hittar det dock inte igen. Det var dock i början av rapporteringen.

Läste också det.

Har gått i samma skola som MGM och BO. (De har gått i samma skola, grundskolan)

MGM var DÅ en väldigt känslig person som alltid var nära till tårar. Minns att han började gråta under en lektion efter att han gjort något fel (tror han svarade fel på en fråga eller dyl.) Detta var när han gick i mellanstadiet.

Kan även bekräfta att han INTE är adopterad. Hans pappa är vit och mamman svart. Har träffat henne själv och hon var då otroligt trevlig och snäll.

Vart otroligt förvånad när jag fick veta att han är misstänkt. Han har alltid varit en "kort, liten känslig kille" i mina ögon.
Citera
2014-06-22, 20:32
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nantale

Polis kanske har fört med sig blod på skorna? Eller så är det den flyende mördaren som besudlade trapphuset?
Citera
2014-06-22, 20:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eninen
Läste också det.

Har gått i samma skola som MGM och BO. (De har gått i samma skola, grundskolan)

MGM var DÅ en väldigt känslig person som alltid var nära till tårar. Minns att han började gråta under en lektion efter att han gjort något fel (tror han svarade fel på en fråga eller dyl.) Detta var när han gick i mellanstadiet.

Kan även bekräfta att han INTE är adopterad. Hans pappa är vit och mamman svart. Har träffat henne själv och hon var då otroligt trevlig och snäll.

Vart otroligt förvånad när jag fick veta att han är misstänkt. Han har alltid varit en "kort, liten känslig kille" i mina ögon.
Lite för känslig kanske? BO kanske inte ville träffa han mer eller berättade något hon gjort med någon annan, han blir ledsen och sedan tar ut det i ilska?
Citera
2014-06-22, 20:42
Medlem
DreamTwisters avatar
Blod eller inte? Tydlig fläck i trapphuset iaf.

http://a.cdn-expressen.se/ImageHandler.axd?guid=18e2caf3-464c-40de-a4ae-a85f7bfaf2f0&imageFormat=iPad912px-4x3
Citera
2014-06-22, 20:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Blod eller inte? Tydlig fläck i trapphuset iaf.

http://a.cdn-expressen.se/ImageHandler.axd?guid=18e2caf3-464c-40de-a4ae-a85f7bfaf2f0&imageFormat=iPad912px-4x3
Svårt att säga, men en stor fläck i mitten av golvet men inga droppar runt om?
Skulle lika gärna kunna vara gammal coca-cola?
Är det bekräftat av någon tidning att det är blod eller är det endast gissningar?
Citera
2014-06-22, 20:50
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pipinene
Svårt att säga, men en stor fläck i mitten av golvet men inga droppar runt om?
Skulle lika gärna kunna vara gammal coca-cola?
Är det bekräftat av någon tidning att det är blod eller är det endast gissningar?

Som tidigare nämnts har Expressen skrivit om blod i trapphuset
Citera
2014-06-22, 20:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pipinene
Lite för känslig kanske? BO kanske inte ville träffa han mer eller berättade något hon gjort med någon annan, han blir ledsen och sedan tar ut det i ilska?

Det är inte helt omöjligt. Vi får väl se vad utredningen osv visar.. Han är dock inte den första jag skulle misstänka för mord. Men är samtidigt inte "chockad", utan snarare förvånad som jag skrev tidigare
tidigare.

Kan inte ens tänka mig vad tjejens familj går igenom, umgicks med hennes storasyster under en period för några sommar sen. Väldigt snäll och glad tjej. Otroligt tragiskt..
Citera
2014-06-22, 20:52
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Som tidigare nämnts har Expressen skrivit om blod i trapphuset
Citat:
I trapphuset syns blodspår som någon försökt städa bort.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in