Citat:
Ursprungligen postat av
Windchester
Bara på Flashback är det mer intressant att diskutera en gärningsmans eventuella etniska ursprung före själva händelsen. Mod borde skämmas som inte behärskar fimpa alla dessa inlägg.
Ja, jag är också allvarligt bekymrad att Flashback håller på att kapas av folk som vill få sin rasistiska världsbild bekräftad. Jag håller visserligen med om att överrepresentationen av våldsbrott bland första och andra generationens invandrare är ett allvarligt samhällsproblem som öppet måste diskuteras. Men denna överrepresentation kan troligtvis förklaras med socioekonomiska och kulturella orsaker och individuella orsaker som psykologiska trauman etc. Det finns inget som tyder på att invandrare skulle ha gener som predisponerar för våldsbrott. Sluta därför med dessa infantila och rasistiska diskussioner. Flashback är en verklig tillgång för demokratin. Vi ska vara rädda om dess fortlevnad och ska använda det med respekt för individen. Forumet får inte kapas för att sprida xenofobiska och rent rasistiska idéer. Varje människa är en individ som har rätt att bara bedömas utifrån sina handlingar!
OM ett brott verkligen är begånget, vilket inte är klarlagt, och om AF som pekats ut i tråden verkligen är rätt person så beror det alltså INTE på hans hudfärg eller att han har en mamma från Gambia!
Man ska dessutom vara försiktig med sina spekulationer. Det är inte klarlagt att ett brott är begånget. Det enda som är klarlagt är att en ung kvinna hastigt avlidit vilket är oerhört tragiskt för hennes familj och hennes vänner. Kanske flickan fick en hjärnblödning på grund av ett medfött aneurysm i hjärnan, killen försöker med CPR, ropar på hjälp och bankar i panik på granndörrarna innan han larmar ambulans. Kanske har hon dessutom fått yttre skador när hon föll ihop och under upplivningsförsöken. Om en kille är ensam med en tjej som hastigt och oförklarligt avlider är det naturligt att polisen griper denne som misstänkt för mord/dråp innan obduktionen är klar. Jag säger inte att detta är den mest troliga förklaringen men den är inte omöjlig med de fakta som vi i nuläget har.