Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-06-22, 09:58
Medlem
kapten_momos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bergochdal
Vilken bakgrund har BO? Hon semestrade i Monte Negro förra sommaren och hennes efternamn klingar muslimskt. Bosniermuslim? Kosovoalban? På sin blogg har hon lagt upp bilder på både bacon och öl.

Hon var inte muslim, det kan väl inte vara svårt att se/förstå om man ser hennes bilder. Det är skillnad på folk och folk. Även om hennes föräldrar är Bosnier/Montenegrer ( heter det så? ) så är de inte muslimer.
Citera
2014-06-22, 09:59
Medlem
Jag tror att hon också gick på OP skolan. Båda bor väl på norr?
Citera
2014-06-22, 10:16
Medlem
Unikos avatar
Detta kan låta dumt för många.. Ingen har information ännu om vad för skador hon fick som tog hennes liv?

Jag undrar faktiskt om det kan ha varit strypning, som ni vet kan rösten ändras rejält om man har ett stadigt grepp, hon fick panik och verkligen använde sina sista andetag för att ropa på hjälp samt slå i väggar så hårt hon kunde? Någon som bor i dessa byggnader som vet hur det är med väggarna? Allt i betong? Då är det ju konstigt att grannar säger att det låter som om någon "slår sönder väggarna".

Och om grannarna hörde nåt, sket dom bara i det? Skulle jag höra sådant i min byggnad så hade jag varit där direkt, visst att man kan sätta sitt eget liv på spel men vad fan, skaffa ryggrad och eventuellt bli årets hjälte för att förhindrat ett mord på en 18 ÅRING.

Må väl
Citera
2014-06-22, 10:19
Medlem
Vill vara säga att starten på den här tråden, där en helt oskyldig person hängs ut med namn och andra uppgifter, är bland det sämsta jävla skit jag någonsin läst på Flashback. För att ge sig på att namnge en MGM ska man ha jävligt mycket mer på fötterna än att ha hittat en person på samma gata där ålder och kön råka stämma in. Är man så ansvarslös att man inte inser vilket helvete det kan ställa till för en oskyldig person att bli uthängd som kvinnomördare så ska man fan inte ens posta i tråden.
Citera
2014-06-22, 11:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DEATHSTARR
Du kan ju börja med att inte skuldbelägga offret.

Intressant det där. När en kvinna väljer "fel kille" är det hennes fel. När en kvinna väljer bort en kille är hon en hora eller bitch. Svårt att någonsin göra "rätt" då.

Män och Snälla Killar alltså...

Det är nog ingen som skuldbelägger offret. Det som skrivs är att hon tydligen gillade negrer och därigenom tyvärr levde farligare än om hon valt t ex en vit svensk man.

Det där med hora mm är väl vanligt att invandrare skriker efter vita kvinnor så vari ligger relevansen?
Citera
2014-06-22, 11:32
Medlem
RagnarLothbrokks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Koskenkok
Vad pratar du om? Killen som blev felaktigt utpekad av något snille var svensk och inget annat. Negern Andreas Forsberg, utpekad av forumet som MGM är anhållen på sannolika skäl misstänkt för mord. Vakna!

Citat:
Ursprungligen postat av Emperor_of_you
Den första personen de misstänkte i tråden (ER) var ju dock inte mörk. Så "titta en neger måste vara han" stämmer inte in där.

Däremot så var det väldigt många som var inne på spåret att det skulle vara en mörk person som var MGM.
Vad gäller den MGM som nu finns (AF), så är han ju mörk. Sj ser jag ifs inte vad det har med saken att göra i detta fallet..??

Tycker mest att det är tragiskt att en ung kvinna har fått sätta livet till, och att en ung man har satt sig i den knipa han nu befinner sig i. Likaså extremt tragiskt för dem inblandades familjer..

Har ni öht något som styrker att det är han? Den första uthängda personen hade någon koppling till offret, denna gång är det bara trams.

Ge mig något konkret, mer än vad EN person har sagt (dvs enbart namn).
Citera
2014-06-22, 11:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RagnarLothbrokk
Har ni öht något som styrker att det är han? Den första uthängda personen hade någon koppling till offret, denna gång är det bara trams.

Ge mig något konkret, mer än vad EN person har sagt (dvs enbart namn).

https://www.facebook.com/*nclekonyforpresident?fref=
http://www.expressen.se/nyheter/han-misstanks-for-mordet-pa-flickan-1/

Samma bild.
Citera
2014-06-22, 11:38
Medlem
klokastiklassens avatar
Vad är det som säger att inte expressens bild kommer ifrån tråden?
Citera
2014-06-22, 11:43
Medlem
RagnarLothbrokks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klokastiklassen

Skulle absolut inte förvåna mig.
Citera
2014-06-22, 11:59
Medlem
-DaRude-s avatar
Citat:

Menar du att Expressen felaktigt skulle hänga ut den anklagade genom flashback?
De har andra källor och uppgifter att gå på än vad som framkommer på forumet.
Citera
2014-06-22, 12:00
Medlem
Koskenkoks avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av RagnarLothbrokk
Skulle absolut inte förvåna mig.

Herregud, ta 2 min och läs igenom artikeln. Expressen har kartlagt var just denna person befunnit sig, de hänvisar till vittnen och bekanta i sin text. När de skriver MGM refererar de till AF som är den person som helt korrekt pekats ut i tråden.

"Den misstänkte gärningsmannen befann sig enligt vittnen då på McDonald's i Västhaga. Han hoppade upp på cykeln för att möta henne. En stund senare träffades de i en lägenhet i de centrala delarna av staden"

Sitter han på sannolika skäl och polisen antyder att det definitivt rör sig om mord/dråp med hänsyn till hur det ser ut på brottsplatsen, samtidigt som allt hittills pekar på att MGM och BO var ensamma i lägenheten är det SANNOLIKT att MGM är rätt man.

Dömas han för detta hoppas jag innerligt att han råkar riktigt illa ut för vad han gjort mot en oskyldig 18-årig flicka med hela livet framför sig, jag blir så fruktansvärt förbannad. Mina tankar går till familj och vänner jag kan knappt tänka mig vad de går igenom just nu.
Citera
2014-06-22, 12:03
Medlem
DickeFixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Windchester
Bara på Flashback är det mer intressant att diskutera en gärningsmans eventuella etniska ursprung före själva händelsen. Mod borde skämmas som inte behärskar fimpa alla dessa inlägg.

Ja, jag är också allvarligt bekymrad att Flashback håller på att kapas av folk som vill få sin rasistiska världsbild bekräftad. Jag håller visserligen med om att överrepresentationen av våldsbrott bland första och andra generationens invandrare är ett allvarligt samhällsproblem som öppet måste diskuteras. Men denna överrepresentation kan troligtvis förklaras med socioekonomiska och kulturella orsaker och individuella orsaker som psykologiska trauman etc. Det finns inget som tyder på att invandrare skulle ha gener som predisponerar för våldsbrott. Sluta därför med dessa infantila och rasistiska diskussioner. Flashback är en verklig tillgång för demokratin. Vi ska vara rädda om dess fortlevnad och ska använda det med respekt för individen. Forumet får inte kapas för att sprida xenofobiska och rent rasistiska idéer. Varje människa är en individ som har rätt att bara bedömas utifrån sina handlingar!

OM ett brott verkligen är begånget, vilket inte är klarlagt, och om AF som pekats ut i tråden verkligen är rätt person så beror det alltså INTE på hans hudfärg eller att han har en mamma från Gambia!

Man ska dessutom vara försiktig med sina spekulationer. Det är inte klarlagt att ett brott är begånget. Det enda som är klarlagt är att en ung kvinna hastigt avlidit vilket är oerhört tragiskt för hennes familj och hennes vänner. Kanske flickan fick en hjärnblödning på grund av ett medfött aneurysm i hjärnan, killen försöker med CPR, ropar på hjälp och bankar i panik på granndörrarna innan han larmar ambulans. Kanske har hon dessutom fått yttre skador när hon föll ihop och under upplivningsförsöken. Om en kille är ensam med en tjej som hastigt och oförklarligt avlider är det naturligt att polisen griper denne som misstänkt för mord/dråp innan obduktionen är klar. Jag säger inte att detta är den mest troliga förklaringen men den är inte omöjlig med de fakta som vi i nuläget har.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in