• 2
  • 3
2014-06-21, 07:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OneDoesNotSimply
Bostadsbrist och ekonomi. Alla har inte jobb och kan betala för stora bostäder.

Då kanske man inte ska skaffa så många barn?
Citera
2014-06-21, 07:27
Medlem
kostymnisses avatar
Att barn delar rum är väl inget konstigt? Det gjorde jag själv som liten knodd, inte har jag tagit skada av det och likadant var det för många av ens barndomskamrater. Inte för att vi var så ofantligt många men vi hade ju ett vardagsrum och ett kök där ingen sov av logiska skäl.
Det var under barndomen bara roligt att dela rum som jag minns det men det beror givetvis på hur stort rummet är men vi hade iaf varsin garderob, varsin byrå med grejer etc.

Dock blir det givetvis problem när det blir så mycket folk att en del tvingas slagga i köket/vardagsrummet etc då finns det ju ingen plats över där man bara kan vara så att säga.
Citera
2014-06-21, 14:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kratatch
Då kanske man inte ska skaffa så många barn?
Det är svårt att veta i förväg hur privatekonomin kommer att utvecklas. Ingen kan garantera att de har jobb om några år. Alla kan drabbas av arbetslöshet och sjukdom. Då ska de inte behöva kastas ut på gatan.
Citera
2014-06-22, 04:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OneDoesNotSimply
Det är svårt att veta i förväg hur privatekonomin kommer att utvecklas. Ingen kan garantera att de har jobb om några år. Alla kan drabbas av arbetslöshet och sjukdom. Då ska de inte behöva kastas ut på gatan.

Av någon anledning tror jag inte dessa människor någonsin haft ett jobb som kan försörja ens ett barn.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in