2014-06-23, 12:56
Medlem
Menarens avatar
Kan säga att ingen av alla gemensamma vänner kunde tro att något sånt här skulle hända. Blev helt chockad nu när jag fick höra vilka det gällde. Ja vad fan säger man. Han förtjänar det inte i alla fall, jävligt schysst och social.
Citera
2014-06-24, 10:15
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Detta om något är väl ett bra argument för att man skall undvika att bli ihop med borderlinehäxor.
Tur att killen överlevde.
Citera
2014-06-24, 21:41
Medlem
Dirty.Harrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Detta om något är väl ett bra argument för att man skall undvika att bli ihop med borderlinehäxor.

Synd bara att det verkar finnas rätt gott om dom. Inte alltid man märker galna tendenser med en gång. Brudar som tokar ur och börjar stalka osv av olika anledningar har man ju hört talas om. Men i det här fallet gick det ju illa. Bruden verkar ju helkörd. Hoppas på lång vård för henne.
Citera
2014-06-24, 21:44
Medlem
Dirty.Harrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Menaren
Kan säga att ingen av alla gemensamma vänner kunde tro att något sånt här skulle hända. Blev helt chockad nu när jag fick höra vilka det gällde. Ja vad fan säger man. Han förtjänar det inte i alla fall, jävligt schysst och social.

Det verkar vara dom som råkar mest illa ut. Var han lite för snäll o naiv eller? Hon verkade ju ha varit lite tokig ett tag. Han måste väl ha märkt att allt inte stod rätt till efter ett tag.
Citera
2014-06-24, 22:05
Medlem
cavaliers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Menaren

Citat:
Ursprungligen postat av Dirty.Harry
Det verkar vara dom som råkar mest illa ut. Var han lite för snäll o naiv eller? Hon verkade ju ha varit lite tokig ett tag. Han måste väl ha märkt att allt inte stod rätt till efter ett tag.

Kärleken övervinner det mesta, och man tenderar att bortse från "tveksamheterna" för att fokusera på det "fina". Jag skulle verkligen inte använda "snäll" och "naiv" i samma mening... Sådant här händer hela tiden, men inte med samma vittgående konsekvenser. Och det är både män & kvinnor som kan bli offer (sorry, Gudrun Schyman..)

I min (inte så) vilda ungdom träffade jag då och då tjejer jag blev lite intresserad av. Uppvaktade dem och fick lite respons och "följde upp". Men ibland kändes det att något var fel.. Hon kunde vara hur charmig som helst (ej ironiskt menat!), men till slut började det märkas att det var något som bubblade under ytan.. En konstig blick, ett falskt skratt, en stunds tungsinne som snabbt gick över i överdrivet gemyt och älskvärdhet. Då var det dags att dra sig ur.... Och jag råkade ha tur, eller så var jag bra på att uppfatta signalerna. Alla gör inte det, speciellt inte under den första förälskelsefasen, och det innebär inte att de är naiva.
Citera
2014-06-24, 23:12
Medlem
Citat:

Även jag har dejtat kvinnor som har visat sig inte ha alla pållar i stallet.

Lyckligtvis har jag inte inlett någon riktig relation med något riktigt psykfall, men jag har hört två av dom har gjort riktigt sjuka saker mot killar som dom har brutit upp med (ena IOFS på fyllan)

Det är ju inte för inte benämningen "kaninkokerska" finns.

En kompis fick alla sina kläder uppeldade, då hade han IOFS varit otrogen, så det kan han ha.
Citera
2014-06-24, 23:53
Medlem
Agamantums avatar
Det blir till socialtjänst att fixa ny villa till snubben omedelbums. Går det till flyktingar, går det säkerligen till snubben som fick sitt hem förstört.

Sverige är rikt. Och socialtanterna lika så. De skulle kunna undvara lite av sin lön om inget annat.
Citera
2014-06-25, 07:54
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dirty.Harry
Synd bara att det verkar finnas rätt gott om dom. Inte alltid man märker galna tendenser med en gång. Brudar som tokar ur och börjar stalka osv av olika anledningar har man ju hört talas om. Men i det här fallet gick det ju illa. Bruden verkar ju helkörd. Hoppas på lång vård för henne.

Citat:
Ursprungligen postat av Lurkarn
Även jag har dejtat kvinnor som har visat sig inte ha alla pållar i stallet.

Lyckligtvis har jag inte inlett någon riktig relation med något riktigt psykfall, men jag har hört två av dom har gjort riktigt sjuka saker mot killar som dom har brutit upp med (ena IOFS på fyllan)

Det är ju inte för inte benämningen "kaninkokerska" finns.

En kompis fick alla sina kläder uppeldade, då hade han IOFS varit otrogen, så det kan han ha.

Borderlinehäxor är intressanta & jävligt lömska.
Man får helt enkelt vara uppmärksam på om det spårar ur. Detta brukar komma smygande så man får alltid kolla tillbaka i tiden & se om galenskaperna eskalerar över tid. Mer än ett par månader brukar dom inte kunna dölja sitt beteende.

Jag har haft två polare som fått år av sina liv förstörde, blivit jagade med kökskniv & liknande.
Även år efter att det tagit slut kan tjejen ringa mitt i natten & hota med självmord om killen inte ställer upp när någon ny pojkvän fått nog.

Men även "normala" tjejer gillar ju lite drama då & då så det gäller att vara uppmärksam.

Man kan se det som glidande skala mellan 0-100. Där 100 är en mordisk kaninkokerska & 25 en helt vanlig tjej, stiger till 35 vid PMS.

Det rör sig helt enkelt om vanligt kvinnligt beteende som skruvats upp några snäpp.
Citera
2014-06-25, 16:25
Medlem
cavaliers avatar
Citat:
Borderlinehäxor är intressanta & jävligt lömska.
Man får helt enkelt vara uppmärksam på om det spårar ur. Detta brukar komma smygande så man får alltid kolla tillbaka i tiden & se om galenskaperna eskalerar över tid. Mer än ett par månader brukar dom inte kunna dölja sitt beteende.

Jag har haft två polare som fått år av sina liv förstörde, blivit jagade med kökskniv & liknande.
Även år efter att det tagit slut kan tjejen ringa mitt i natten & hota med självmord om killen inte ställer upp när någon ny pojkvän fått nog.

Men även "normala" tjejer gillar ju lite drama då & då så det gäller att vara uppmärksam.

Man kan se det som glidande skala mellan 0-100. Där 100 är en mordisk kaninkokerska & 25 en helt vanlig tjej, stiger till 35 vid PMS.

Det rör sig helt enkelt om vanligt kvinnligt beteende som skruvats upp några snäpp.

Jag har själv (som jag skrev i ett tidigare inlägg) varit med om liknande. Det gick aldrig så långt som till mordbrand, eller kaninkokning, men man började ana att allting inte stod rätt till.. Nu får jag väl genushäxorna på mig, men jag tycker att kvinnor är opålitliga. Jag har mycket lättare att "läsa av" män (kanske för att jag är man..). Jag är 50+, och har umgåtts med flera hundra (tusen?) personer under tidens gång. Det är sällan jag har blivit överraskad när en kille/man ballar ur. "Det syns". "Det var vad man kunde vänta sig". Et cetera. Det är tjejerna/kvinnorna som står för de riktiga överraskningarna - De kan gå från Dr. Jekyll till Mr. Hyde på ett ögonblick, utan att man hinner fatta vad som har hänt. Jag är numera inbiten singel, och trygg...
Citera
2014-06-25, 17:26
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cavalier
Jag har själv (som jag skrev i ett tidigare inlägg) varit med om liknande. Det gick aldrig så långt som till mordbrand, eller kaninkokning, men man började ana att allting inte stod rätt till.. Nu får jag väl genushäxorna på mig, men jag tycker att kvinnor är opålitliga. Jag har mycket lättare att "läsa av" män (kanske för att jag är man..). Jag är 50+, och har umgåtts med flera hundra (tusen?) personer under tidens gång. Det är sällan jag har blivit överraskad när en kille/man ballar ur. "Det syns". "Det var vad man kunde vänta sig". Et cetera. Det är tjejerna/kvinnorna som står för de riktiga överraskningarna - De kan gå från Dr. Jekyll till Mr. Hyde på ett ögonblick, utan att man hinner fatta vad som har hänt. Jag är numera inbiten singel, och trygg...
Jag är beredd att hålla med, som kille låter man sig luras av kvinnlig fägring på ett annat sätt.
Även om jag blivit duktigt paranoid med åren, pga. det som mina polare gick igenom. Efter det är jag väldigt misstänksam mot kvinnor som är för glada & flirtiga, det brukar finnas något skumt bakom.

Frågan är om kvinnor har enklare för att genomskåda andra kvinnor?
Citera
2014-06-26, 13:14
Medlem
smguld88s avatar
Grymt snygg är hon i vilket fall.
Citera
2014-06-26, 13:32
Medlem
cavaliers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smguld88
Grymt snygg är hon i vilket fall.

Är du aspirant på att bli nästa offer? Jag tycker att hon ser ut att ha svåra psykiska problem: https://www.facebook.com/photo.php?f...0567782&type=1

Men, men... Det kan ju vara kul att "leka med elden", vi är alla olika. Jag tänker bara "kaninkokerska", typ "Fatal Attraction".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in