2014-07-25, 12:30
Medlem
Minimois avatar
Domen:

http://minfil.org/r6P3ffb7bc/Bombman_Stockholms_TR.pdf

10 års utvisning till Israel.
Citera
2014-07-25, 12:51
Medlem
JaneMarples avatar
Jag undrar: har det nånstans framgått var GM har sitt egentliga ursprung och/eller identitet? Medborgare i Israel och Armenien och varit bosatt i Ryssland skrivs det, men jag har inte sett uppgifter om var han är född och uppväxt, om han är av kristet eller muslimskt ursprung eller om andra livsomständigheter. Det kan ändå ha en viss betydelse för hur hans dimmiga föreställningar har uppstått.

Har jag missat dessa uppgifter eller finns det inga såna i bladen?
Citera
2014-07-25, 13:19
Medlem
Baertlings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JaneMarple
Jag undrar: har det nånstans framgått var GM har sitt egentliga ursprung och/eller identitet? Medborgare i Israel och Armenien och varit bosatt i Ryssland skrivs det, men jag har inte sett uppgifter om var han är född och uppväxt, om han är av kristet eller muslimskt ursprung eller om andra livsomständigheter. Det kan ändå ha en viss betydelse för hur hans dimmiga föreställningar har uppstått.

Mannens ålder och kombination av medborgarskap gör att jag gissar på en jude född och uppvuxen i Sovjetunionen, närmare bestämt i den dåvarande delrepubliken Armenien; och i samband med Armeniens självständighet fick naturligtvis många av invånarna medborgarskap där. Många sovjetiska judar tog sig efter Sovjetunionens sammanbrott så snabbt de bara kunde till Israel, vilket skulle kunna förklara kombinationen av medborgarskap.
Citera
2014-07-25, 13:22
Medlem
PXfos avatar
Vilken bra deal det blev för honom, 2 år här på vår bekostnad och sen får han återvända eftwr 10 år. Vad blir straffet för bombhot i Usa ? Livstid?
Citera
2014-07-25, 13:34
Medlem
JaneMarples avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baertling
Mannens ålder och kombination av medborgarskap gör att jag gissar på en jude född och uppvuxen i Sovjetunionen, närmare bestämt i den dåvarande delrepubliken Armenien; och i samband med Armeniens självständighet fick naturligtvis många av invånarna medborgarskap där. Många sovjetiska judar tog sig efter Sovjetunionens sammanbrott så snabbt de bara kunde till Israel, vilket skulle kunna förklara kombinationen av medborgarskap.
Aha tack, det låter troligt! Märkligt ändå att ingen i media eller rättsväsendet verkar ha varit intresserade av att bena ut detta.
Citera
2014-07-25, 21:27
Medlem
Anabellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JaneMarple

Av FUP framgår att han är uppvuxen i Armenien av icke judiska (i så fall kristna) föräldrar. Han konverterade till judendomen i vuxen ålder vilket har lett till problem i hans relation med släkten.
Han använde iaf armenisk tolk vid förhör och rättegång.
Citera
2014-07-25, 21:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anabella
Av FUP framgår att han är uppvuxen i Armenien av icke judiska (i så fall kristna) föräldrar. Han konverterade till judendomen i vuxen ålder vilket har lett till problem i hans relation med släkten.
Han använde iaf armenisk tolk vid förhör och rättegång.

Han sökte asyl här. Varför trivdes han inte i Israel fast han till och med blivit jude.
Senast redigerad av nantale 2014-07-25 kl. 21:44.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in