2005-08-24, 13:58
Bannlyst
http://www.kaffegrossisten.se/shop/

Vad hade ni satsat på för kvarn, respektive bryggare?
Citera
2005-08-24, 14:01
Medlem
Mysonoxens avatar
Har du 10.000:- att bränna ska du ju välja denna helautomatiska variant.

SAECO INCANTO DE LUXE
Incanto de Luxe - en kompakt och effektiv espressomaskin från italienska Saeco, fylld med avancerad teknologi. Incanto de Luxe tillhör den nyaste produktfamiljen från Saeco. Saecos helautomatiska espressomaskiner maler kaffet, doserar de nymalda bönorna och serverar en perfekt espresso genom ett enkelt tryck på en knapp.

Alla Saecos helautomatiska espressomaskiner är utrustade med en avtagbar bryggenhet, ett exklusivt Saeco patent. Bryggenheten är enkel att rengöra genom att helt enkelt skölja den i rinnande varmt vatten, helt utan några kemiska lösningsmedel.

Innovativa Saecos senaste koncept är keramiska kaffekvarnar, tillgängligt på Incanto de Luxe. Den keramiska kaffekvarnen är slitstark, vilket ökar driftsäkerheten, den arbetar tystare, dessutom minskar kaffesumpen.

Incanto de Luxe är en helautomatisk espressomaskin fylld med avancerad teknologi och den sticker verkligen ut från mängden med sin eleganta och stilrena design. Digital kontrollpanel med svensk text i menyn.

Incanto de Luxe kommer också med Saecos egna SBS - Saeco Brewing System. Denna funktion kan bland annat skapa ett "mottryck" som i "Ristretto"-läget förlänger extraktionstiden och därför också utvinner mer smak och arom ur det malda kaffet. I det andra yttre läget är extraktionstiden istället kortare med ett mildare kaffe som resultat. Du vrider bara på den lilla ratten framme på espressomaskinen - det har aldrig varit så enkelt, antingen du önskar ristretto, espresso eller caffè latte.

Incanto de Luxe är även utrustad med Rapid Steam, en specialfunktion som innebär att maskinen innehåller ett separat värmesystem för ångfunktion, något som ger möjlighet att skumma mjölk utan att vänta.

Tack vare den kompakta designen, valet av material och högkvalitativ teknik gör Incanto de Luxe ditt espresso drickande till en njutning i ditt eget hem.

Fakta
Modell: Saeco Incanto de Luxe svart
Display: Digital kontrollpanel - svensk text
Kontrollampor: Digital kontrollpanel
Volym vattentank: 2 liter - avtagbar
Bönbehållare: 300 gram
Justerbar kaffekvarn: Ja - keramisk
Justerbar kaffedoserare: Ja
Malet kaffe/portion: 6-10 gram
Antal koppar/bryggning: 1-2
Mjölkskummare/ångarm: Ja
Direktånga: Ja - Rapid Steam
Koppvärmare: Ja
Rengöring: Uttagbar bryggenhet för enkel rengöring
Avkalkning: Kalkvarnare med rengöringsprogram
Tryck: 15 bar
Automatisk avstängning: Ja
Effekt/Spänning: 1250W/230V
Dimensioner (BxHxD): 285x400x375 mm
Vikt: 11 kg
Färg: Svart
Citera
2005-08-24, 14:03
Bannlyst
Hade jag haft 10000 att bränna så visst.

Men, min budget klarar nog inte av mer än 2-3000...
Citera
2005-08-24, 14:09
Medlem
Mysonoxens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Irganox
Hade jag haft 10000 att bränna så visst.

Men, min budget klarar nog inte av mer än 2-3000...

Då kan du ju kontakta någon krögare och få en bättre maskin till t.o.m. under det priset. Maskiner skrivs ju av efter viss användning och här kan du komma undan med en billig penning.
Citera
2005-08-27, 03:21
Medlem
Figureheads avatar
Är det Espresso du skall ha kan jag inte nog avråda dig från Krups Grindexpert; den maler så grovt på den "finaste" inställningen att det knappt duger till bryggkaffe... Usch!
Citera
2005-08-27, 23:42
Medlem
mankers avatar
vafan koak ditt kaffe med toalettvarmt vatten ..vbillgit och bra!!
Citera
2005-08-28, 00:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av manker
vafan koak ditt kaffe med toalettvarmt vatten ..vbillgit och bra!!

Kul att Du har trevligt och surfar omkring och leker fyllo i alla trådar.

Kan Du utveckla kaffebryggning med toalettvatten lite mer, då Du verkar vara insatt i ämnet.
Citera
2005-08-28, 00:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Figurehead
Är det Espresso du skall ha kan jag inte nog avråda dig från Krups Grindexpert; den maler så grovt på den "finaste" inställningen att det knappt duger till bryggkaffe... Usch!

Tack tack, jag tar Dig på Ditt ord och stryker den ur min lista!
Citera
2005-08-28, 03:33
Medlem
mankers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Irganox
Kul att Du har trevligt och surfar omkring och leker fyllo i alla trådar.

Kan Du utveckla kaffebryggning med toalettvatten lite mer, då Du verkar vara insatt i ämnet.

du tar varmt/ljummet kaffe och blandar ut med kaffet.. smakar apa. men går.. och har man inget så har folk använt toa..

likadnat med kaffefilter och använda toapapper eller dammsugarfilter
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in