Citat:
Ursprungligen postat av
Willow1
Jag håller inte med dig, förklara hur ett nackslag med hammare som man tagit med hemifrån kan tydas som konfrontera. Jonna har uppenbarligen skickat hot sms till brottsoffret. Det har 14 dagar innan utdelats örfilar dom anmäldes till polis som misshandel. Uppenbart enligt AB källa hade JA gjort slut med henne alltså finns ingen konkurrent, men hon ser det så. Det är sorgligt men detta mordet med injektioner av alkohol i Det försvarslösa offret och att hon återvänder med en såg säger mig att hon är förbi sjuk hon är riktigt skruvad. Att sen kunna arbeta och ha ett styckat lik i bilen utanför går inte att bortförklara. Vad tror du?
Hon kan ha tagit med hammaren för att skydda sig, hon blev tydligen uppläxad en gång tidigare. Du har väl hört utrycket "dra aldrig ditt skjutvapen om du inte är beredd att använda det". Det kan vara så att hon hotade med hammaren och då blev konfronterad själv och tvingades att använda den.
Hammare är inte det första mordvapen jag skulle ta med mig om jag hade planerat ha ihjäl någon, men däremot skada någon, som att slå in knäskålarna, då hammare är ett bättre verktyg än en kniv.
Hot på sms och andra saker hon gjort innan händelsen talar inte entydigt för att hon ville mörda henne, däremot skrämma henne.
Om JA hade gjort slut så var nog JH än mer bitter, då hade han i så fall gjort sitt val, vilket är ett minst lika starkt motiv. Då fanns ingen annan utväg för JH än att skrämma iväg offret från JA, alternativt skada henne.
Att hon var i ett speciellt tillstånd, uppgiven, arg och förblindad av hat, kan jag hålla med om, men ingenting tyder direkt på att hon skulle vara ordentligt skruvad, iallafall inte av det som kommit fram hittills. Hennes handlingar efter händelsen talar dock inte för att hon är psykiskt sjuk, tvärtom verkar hon väl medveten om vad hon gjort och vad som krävs för att skydda sig.