2014-06-19, 00:16
Medlem
Satt och lekte med tanken om en grym svensk regissör (typ Ulf Malmros) skulle få en riktigt fet filmbudget, tillgång till vilka svenska skådisar han vill för att spela in en komedi.

Hur skulle det se ut, vad skulle den handla om och vilka skulle spela roller i den? Låt höra era tankar, hur skulle en storsatsning på en ultimat svensk komedi se ut?

Jag hade gärna sett den löjligt kändistät, bara för att det är roligt att trycka in kända svenska skådisar, även som små roller. Handlingen har jag ingen aning om. En fet fest som ballar ur kanske? Då finns iaf möjlighet till många roller och skådisar.

Följande skådisar är enligt mig ett måste:
Kjell Bergqvist
Björn Starrin
Hoffe från Hoffmeistro (får gärna spela samma roll som i Sthlm Boogie)
Mikael Persbrant
Mikael Nyqvist
Sissela Kyle
Helena Bergström
Hela släkten Skarsgård
Lena Endré

Sen kommer jag inte på fler i nuläget. Men viktigt att inte bara fylla upp med just skådisar som är kända för komedier, utan även ha med folk som man aldrig trodde man skulle få se i en komedi.

Låt fantasin flöda
Citera
2014-06-19, 00:24
Medlem
cammos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zamor
Hur skulle det se ut, vad skulle den handla om och vilka skulle spela roller i den?

Tyvärr har det "nästan" redan gjorts. Åsa Nisse
Senast redigerad av cammo 2014-06-19 kl. 00:27.
Citera
2014-06-19, 00:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cammo
Tyvärr har det "nästan" redan gjorts. http://www.imdb.com/title/tt1609808/

Mja, tänker väl mer på en film i nutiden med skådisar som är stora idag liksom.

Kommissarie Späck var och nosade lite på det jag tänker på, dock väldigt b, låg budget och inte överdrivet många stora namn.
Citera
2014-06-19, 01:28
Medlem
Känns lite som du har castat en film från 1997.
Citera
2014-06-19, 11:24
Medlem
Moltas666s avatar
Citat:

Följande skådisar är enligt mig ett måste:
Kjell Bergqvist
Björn Starrin
Hoffe från Hoffmeistro (får gärna spela samma roll som i Sthlm Boogie)
Mikael Persbrant
Mikael Nyqvist
Sissela Kyle
Helena Bergström
Hela släkten Skarsgård
Lena Endré

Det var en av de mest ointressanta listor jag läst på länge. Jag hoppas att du skämtar.
Citera
2014-06-19, 12:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moltas666
Det var en av de mest ointressanta listor jag läst på länge. Jag hoppas att du skämtar.

Det gör jag faktiskt inte, men släng upp en lista du då! Vilka skådisar skulle vara intressanta för dig?

De flesta av namnen på min lista är bara med för att de är välkända namn inom svensk filmindustri, sen behöver de inte spela någon särskilt stor roll. Däremot vill jag gärna se Björn Starrin i en stor roll.
Citera
2014-06-21, 13:21
Medlem
Moltas666s avatar
Citat:
Det gör jag faktiskt inte, men släng upp en lista du då! Vilka skådisar skulle vara intressanta för dig?

De flesta av namnen på min lista är bara med för att de är välkända namn inom svensk filmindustri, sen behöver de inte spela någon särskilt stor roll. Däremot vill jag gärna se Björn Starrin i en stor roll.

Din lista innehåller uttjatade svenska "skådespelare" som är helt ointressanta.

Svensk komedi? Det konceptet i din tappning kommer aldrig att se dagsljuset...tack och lov.
Citera
2014-06-24, 16:13
Medlem
Det har redan gjorts en gång: http://www.imdb.com/title/tt0085770/

Att att kasta in en massa skådisar är att börja i helt fel ända, ingen film som gjorts på det sättet har nånsin blivit bra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in