2014-12-16, 07:08
Medlem
MeanMEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mitthopp
Jag anser att muhammed ska tala för sig själv och låta tillex jesus Kristus tala för sig, ( muhammed trodde han var en profet och jesus var en profet )

Vi i koranen är inte hållbart när muhammed ska vara talesman för alla andra profeter.

I sånna fall är koranen muhammeds ord och INTE Guds ord. ( Gud är en och inte VI )

detta är glasklart för alla troende !
Ta du och lär dig av Taxidriver020

Han var tydligen vaken i skolan.
Citera
2014-12-16, 09:23
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av saggeliten
Går från "jag" till "vi", varför?

Det kanske har med demoner att göra. Demoner är en bra universal-förklaring på många svåra frågor.
Citera
2014-12-16, 16:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av grelin1999
"Vi", är profeterna, budbärarna.
"Vi", de som är med Gud. De som underkastar (muslim) sig.
"Vi", de goda. Till skillnad från "ni", de som motarbetar Guds budskap.
Tror du att du tillhör skaran "Guds barn" som hurrade och var med när Jorden skapades, enligt bibeln?

Jag tror på SANNINGEN, dvs Jesus. Lycka till med muhammad och Satans ande.
Citera
2014-12-16, 17:22
Medlem
Denoms avatar
Citat:
Det lutar åt att det är demoner men vill helst se andras teorier innan jag tömmer ut mig.
Likt dina teorier då alltså?
Citera
2014-12-16, 17:50
Medlem
RoaldDahls avatar
Citat:
2:87
Vi gav Moses skriften, och efter honom sände vi andra budbärare, vi gav Jesus, Marias son, fulländade mirakel, och bestyrkte honom med den Heliga Anden. Är det inte så att varje gång en budbärare kom till er med någonting ni inte tyckte om, gjorde ert ego er arroganta? En del av dem avvisade ni, och en del av dem dödade ni. (Khalifa)

2:253
Dessa budbärare; vi välsignade vissa av dem mer än andra. GUD talade till exempel till en av dem, och vi upphöjde vissa av dem till högre ranger. Och vi gav Jesus, Marias son, fulländade mirakel och bestyrkte honom med den Heliga Anden. Om GUD så önskat, skulle deras anhängare inte bråkat med varandra efter att de klara bevisen kommit till dem. I stället tvistade de sinsemellan; vissa av dem trodde, och vissa av dem trodde inte. Om GUD så önskat, skulle de inte ha bråkat. Allt är enligt GUDs vilja. (Khalifa)

En ufolog och religionsvetare jag samtalade med för ett tag sedan sa att det var aliens som avsågs i detta fall. Men inte bara i detta fall. Liknande bedömningar har gjorts om Enoks bok också t.ex.

Citat:
Ursprungligen postat av TAXIDRIVER020
Det är ett så kallat majestätiskt plural.

Troligt. Jag brukar alltid kalla mig vid "vi" och därefter alla mina namn.

Citat:
Denna var lite märklig;

Koranen 1,33

Går från "jag" till "vi", varför?

Det mest troliga enligt mig är dålig korrekturläsning.

Citat:
Ursprungligen postat av mitthopp
skitsnack, det var han som skrev koranen.

Under ett samtal jag hade med Islamiska föreningen för ett tag sedan så är det Allah själv som skrev Koranen, och därmed, sa de, så är Koranen den enda skrift som skrivits av Gud själv.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in