2014-06-18, 21:46
Medlem
NyanNyans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CherryJul
Haha du ljuger så mycket att du tror på dig själv Vem säger det? Jag har inte sagt något om det och jag känner inte igen att det är ett vanligt påstående.

Tvärtom så brukar jag säga att man inte ska bry sig om vilka som andra ligger med eftersom vi har fri sexualitet.
Det är ju ett faktum att de flesta feminister anser att män bara tänker på sex, så varför vill ni sjunka till mäns nivåer när det kommer till sex?
Handlar eran kritik mot mäns sexvanor snarare om avundsjuka?
Citera
2014-06-18, 21:48
Medlem
NyanNyans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113

De flesta växer väl upp så småningom, men en del kopplar aldrig att det inte är fel på verkligheten när den inte stämmer med porren...
Vad då inte stämmer med porren? Ni kvinnor fungerar ju likadant som män sexuellt, därför så borde ju kvinnor rent logiskt även gilla samma typ av porr som män.
Citera
2014-06-18, 21:54
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NyanNyan
Vad då inte stämmer med porren? Ni kvinnor fungerar ju likadant som män sexuellt, därför så borde ju kvinnor rent logiskt även gilla samma typ av porr som män.
Gilla porr?
Vem har talat om smaken när det gäller porr?

Vill du däremot hävda att porren speglar verkligheten så ljuger de flesta män:

De flesta män brukar hävda att de inte vill ha andra män nära i sexuella situationer ...fast skall man utgå från porren - som killar tittar på - så är det bara en förljugen fasad, de vill alltså ha både sexuell konkurrens och interaktion med andra män i sänghalmen..
Citera
2014-06-18, 22:11
Medlem
Sprejburks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Isterband1
Killar som ligger runt är inte lösa luder, det handlar om erövring. Däremot om en kille låter sig nyttjas av tjejer så kan denna benämning vara aktuell för diskussion. Tjejer som ligger runt är lösa luder i vissa fall, eftersom att det inte har funnits, finns eller kommer att finnas någon prestige i att tjejer ligger runt med främmande manslemmar. Fattar inte varför detta är så svårt att fatta. Det är så det är, det är så det var och det är så det alltid kommer att vara.

Det är exakt så det är. 99,9% av alla kvinnor får ligga om de bara vill det, detsamma gäller inte för män. Kvinnor undrar varför män kallas "kungar" av polare när de har haft många sexpartners medans detsamma inte gäller för kvinnor. Det hela beror på hur vårt samhälle är uppbyggt och vem som har makten över sex.

Det handlar om utbud och efterfrågan. Kolla bara på en dejtingsite (det finns hur mycket rapporter som helst) och jämför hur många mail kvinnor respektive killar får, för fan Erik & Mackan från tv6 klädde upp sig som tjejer och gjorde en profil på en dejtingsite och fick hur mycket mail som helst och de såg ut som skit. Krogen är ett annat exempel, tjejer blir raggade på i mycket större utsträckning än män, så det blir då naturligt att den mannen som lyckas urskilja som från alla andra män anses som något speciellt. Inte så konstigt eller hur?

Kvinnan är däremot den passiva i sammanhanget och gör därför inget direkt "jobb", d.v.s. det krävs ingen skicklighet för kvinnan att få ligga. Därför ser samhället heller inte upp till hennes beteende, för vem som helst kan göra det (förutsatt att man är kvinna).
Senast redigerad av Sprejburk 2014-06-18 kl. 22:17.
Citera
2014-06-18, 22:12
Medlem
NyanNyans avatar
Citat:
Gilla porr?
Vem har talat om smaken när det gäller porr?

Vill du däremot hävda att porren speglar verkligheten så ljuger de flesta män:

De flesta män brukar hävda att de inte vill ha andra män nära i sexuella situationer ...fast skall man utgå från porren - som killar tittar på - så är det bara en förljugen fasad, de vill alltså ha både sexuell konkurrens och interaktion med andra män i sänghalmen..
Och det är ni feminister som hävdar att kvinnor tänder på samma saker som män till punkt och pricka.
Citera
2014-06-18, 22:19
Medlem
Rois avatar
Citat:
Tvärtom så brukar jag säga att man inte ska bry sig om vilka som andra ligger med eftersom vi har fri sexualitet.
Från en annan tråd:
Citat:
myten om den lyckliga horan är inte sann,
Tror man verkligen detta kan det vara en idé att styra upp lite normer även för horor som inte tar betalt, något som enklast upprätthålls genom skambelägning
Citera
2014-06-18, 22:24
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roi
Från en annan tråd:

Tror man verkligen detta kan det vara en idé att styra upp lite normer även för horor som inte tar betalt, något som enklast upprätthålls genom skambelägning

Nej, för de som ligger runt är dels inte horor (härlig kvinnosyn där) dels köps inte deras kroppar - det sker ingen handel.

Är du däremot för en lagstiftning som kriminaliserar de som utnyttjar trasiga människor sexuellt -(motsvarande sexköpslagen) då är jag med på tanken ...
Citera
2014-06-18, 22:29
Medlem
Rois avatar
Angående TS så är det praktiskt omöjligt att genomsnittsmannen har fler partner än genomsnittskvinnan(om det inte brustit ut någon slags bögepidemi). Däremot kan det skillja om vi tittar på olika segment, som exemelvis medianpersonen eller folk ur en viss åldersgrupp.

Undersökningen säger inte heller att killar har fler sexpartners.
Citat:
Enligt en rapport från Folkhälsomyndigheten har dagens tonårstjejer fler sexpartners än killar, men oftast med någon de gillar och har en relation med.
Killarna däremot har fler tillfälliga ligg och tycker inte att sexet är lika bra.
Undersökningen är utförd genom intervjuer. Pojkarna ser sina relationer som tillfälliga, medan flickorna ser samma relationer som långsiktiga. Kanske inte jätteförvånande.
Citera
2014-06-18, 22:30
Medlem
Rois avatar
Citat:
Nej, för de som ligger runt är dels inte horor (härlig kvinnosyn där) dels köps inte deras kroppar - det sker ingen handel.

Är du däremot för en lagstiftning som kriminaliserar de som utnyttjar trasiga människor sexuellt -(motsvarande sexköpslagen) då är jag med på tanken ...
Jag är emot lagstiftning, men för socialt tryck.
Citera
2014-06-18, 22:30
Medlem
Krasigts avatar
Citat:

Specificera vad "trasiga människor" är.

De som fullständigt saknar rationellt tänkande och förståelse av handling och konsekvens?
Citera
2014-06-18, 22:34
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Angående TS så är det praktiskt omöjligt att genomsnittsmannen har fler partner än genomsnittskvinnan(om det inte brustit ut någon slags bögepidemi). Däremot kan det skillja om vi tittar på olika segment, som exemelvis medianpersonen eller folk ur en viss åldersgrupp.

Undersökningen säger inte heller att killar har fler sexpartners.

Undersökningen är utförd genom intervjuer. Pojkarna ser sina relationer som tillfälliga, medan flickorna ser samma relationer som långsiktiga. Kanske inte jätteförvånande.
Jag tror faktiskt inte killarna som tjejerna pratar om är samma som deltar i undersökningen. Dvs att det inte alls handlar om samma relation som ses på olika sätt beroende på kön.

Citat:
Jag är emot lagstiftning, men för socialt tryck.
Jag anser att lagstiftning kan vara bra för att skapa normer och socialt tryck när det gäller oönskade företeelser i ett samhälle.
Citera
2014-06-18, 22:36
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krasigt
Specificera vad "trasiga människor" är.

De som fullständigt saknar rationellt tänkande och förståelse av handling och konsekvens?
Nej, de som är i en situation där att bli sexuellt utnyttjad av andra är den enda väg de ser -- till exempel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in