2015-06-03, 14:14
Medlem
marc0p0l0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arbetarbroder
Antar att biljetterna är slut till finalen den officiella vägen nu.
Är de nån som har en aning, eller teori mellan tummen och pekfingret på vad en biljett på svarta marknaden kostar? Själv har jag ingen susning, vad kan tex. de "vita biljetterna" kostat till en CL-final?

Jag försöker såklart inte köpa via Flashback eller liknande, bara funderat över om de är värt att jaga när jag ändå är i Berlin och en Champions League final står högt upp på listan över saker att uppleva innan jag dör.

Citat:
Ursprungligen postat av UEFA
Tickets came in four price categories:
Category 1: €390
Category 2: €280
Category 3: €160
Category 4: €70

På viagogo kan du köpa biljetter med "restricted view" för 1300 euro, 1400 euro+ för biljetter utan restricted view. Ska du köpa utanför arenan/svarta marknaden vet jag inte vad det kostar (kanske någon annan här har erfarenhet av vid en Champions League-final?), men betala rejält lär du få göra.
Citera
2015-06-04, 14:06
Medlem
OG-lovers avatar
Chiellini missar alltså finalen. Skadade sig tydligen på träningen igår. Hur ser Juves mittlås egentligen ut nu? Barzagli verkar vara ett litet frågetecken också rent skademässigt.
Citera
2015-06-04, 14:13
Medlem
junazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OG-lover
Chiellini missar alltså finalen. Skadade sig tydligen på träningen igår. Hur ser Juves mittlås egentligen ut nu? Barzagli verkar vara ett litet frågetecken också rent skademässigt.
Ajaj, tungt avbräck för Juve som verkligen lär behöva sin bästa backlinje mot Barcas offensiv...

Finalen kommer bli mycket intressant! Känns väl som antingen en jämn match där något av lagen petar in ett sent mål, ELLER så krossar Barca motståndet från minut ett utan att blinka. Men jag brukar ha fel
Citera
2015-06-04, 14:13
Medlem
MentosFruitcores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OG-lover
Frågade i Calcio-tråden: (FB) Allt om Calcio! 2014/2015

Citat:
Evra, Bonucci, Barzagli (om han inte är skadad) och Lichtsteiner.

Alltså ingen dålig backlinje. Men visst, matchen avgörs troligen i kampen MSN mot Juventus samlade försvar och framförallt backlinje.

http://www.eurosport.com/football/champions-league/2012-2013/is-juventus-s-giorgio-chiellini-the-man-to-stop-barcelona-s-msn_sto4766654/story.shtml Intressant artikel angående Chiellini. 3a i listan på spelare med flest antal lyckade passningar bakom Kroos och Xabi Alonso. Viktig i Juventus kontringsspel som de använt så bra i denna säsong av CL. Kontringar förväntas de ju använda sig av när de ska anfalla. Tungt avbräck som sagt.
Citera
2015-06-04, 14:28
Medlem
Spectacoloss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tcfmog
Två själlösa lag innebär att det med största sannolikhet kommer bli en mycket tråkig match. Känns på förhand som den ointressantaste finalen på länge.

hur i helvete är barcelona och juventus SJÄLLÖSA? jag ogillar båda lagen skarpt, men det är ganska uppenbart att de båda har tydliga organisatoriska profiler, klar spelmässig inriktning och en förankring i aktiva och breda supporterskikt.
Citera
2015-06-04, 14:37
Medlem
Spectacoloss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marzzo97
Gud vad alla här underskattar Juventus. Vi ignorerar fakta att Barca har sex gånger så mycket inkomst om året inklusive fjorton gånger så dyra spelare.

Grejen är att hur mäktigt Barca än ser ut så lever Barcelona på MSN. Messi, Suarez och Neymar är lite bättre än Teevez och Morata i anfall detta är fakta.

Men annars dominerar Juventus alla andra Positioner extremt mycket

Buffon är oändligheter bättre än Bravo och Ter Stegen.

Evra, Chiellini, Barzagli och Lichtensteiner går inte ens att jämföra med Barcas försvar. Barcas försvar är deras patetiska svaghet. Iniesta har fler stoppade bollar än halva försvaret tillsammans.

Mittfältet är vad som kommer att avgöra matchen. Messi, neymar eller suarez kan inte röra bollen utan att mittfältet levererar den till dem först. För att göra detta måste Inesta, Rakitic och Busquets fysiskt vinna över Juventus mittfält, Historiens mest fysiska mittfält

Vidal, Marchisio och Pogba har oändliga krafter och är starkare än alla Barcas spelare. De är också extremt tekniska. Det ända Hoppet Barca har är Iniesta, Kontrollerar Iniesta Vidal/Pogba kommer Barca vinna.

Anledningen varför jag fortfarande tror Barca har större chans att vina (Max 60-65%) är på grund av att Messi måste vinna. Inte för att messi vill vinna champions League, det skiter han i han har redan 3 guld medaljer därifrån, han vill ha sin guldboll. därför måste han visa att han kan dominera Juventus Försvarslinje, det Ronaldo eller Reus inte kunde göra. Messis dribbling stil har alltid varit svår att hantara för italienare

totalt bisarrt inlägg. barcelonas mittfält är extremt bra spelare för spelare, för mig avgjort bättre än juventus motsvarigheter, men det är irrelevant. du måste se till hur mittfälten fungerar som delar i en helhet. kommer juventus att kunna dominera med sin fysiska överlägsenhet mot ett mittfält som så tydligt mest fungerar som understöd och hjälp åt en vansinnigt stark anfallstrio? nä. barcelona kan både spela possessionfotboll utan att bry sig nämnvärt om en eventuell juventuspress, samt variera med längre spel (om juve mot förmodan skulle ha möjlighet att etablera någon tyngd på offensiv planhalva) mot anfallarna, som inte behöver speciellt snälla bollar för att kunna trolla. att döma av semifinalerna tittar allegri med mer än ett öga mot simeones taktiska uppställning mot de spanska storlagen, och det är ganska uppenbart att där inte finns resurser att bemöta barcelonas flexibilitet på samma sätt som det finns resurser att neutralisera real madrid.
Citera
2015-06-04, 14:45
Medlem
Lacerdas avatar
Surt med Chiellinis skada, hade verkligen vilja se Buffons segervrål i slowmotion igen, men det lär knappast hända. På tal om något annat hur många av er här inne jobbar som sportkrönikörer?
Citera
2015-06-04, 22:51
Bannlyst
Hade fan velat se Chiellini vs Suarez igen.

Citera
2015-06-04, 23:04
Medlem
quaresmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nitas-bular
Hade fan velat se Chiellini vs Suarez igen.

Han fejkar skada pga rädsla för Luiz..
Citera
2015-06-04, 23:13
Medlem
kristofferGs avatar
Bojan Djordic är skoningslös i final-extra.
Citera
2015-06-06, 16:06
Medlem
Finns det någon gratis stream eller stream som kostar en liten summa för finalen ikv ?
Citera
2015-06-06, 16:29
Bannlyst
Evra har också bråkat med Suarez och Evra har sagt att han kommer se till så Suarez känner att han finns på planen heh.
Endast ett par timmar kvar nu till avspark
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in