2015-05-06, 11:29
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cyberkalle
Men vad jag lider med Barcelona som inte kommer att ha med Jérémy Mathieu verkligen trist för dom.
Nu kommer det bli ruskigt svårt för Barca att ta sig vidare.

Från helgens match mot Leverkusen så är hela gängen i toppform Strieder,Wieser,Gaudino,Görtler och Kurt. Sällan har jag känt mig så lugn före en så här viktig match.
Han är iaf bättre på att rensa bort inlägg, samt vara hot på fasta framåt.
Mascherano 174cm, Mathieu 190cm... Bayern är ju ett erkänt bra inläggslag med Lewandowski, Müller där fram som vinner allt i luften
Citera
2015-05-06, 11:37
Medlem
Sjuk bredd Bayern har. Det där är ju idel världsspelare (förutom Rafinha). Blir en riktigt hård nöt för Barcelona att knäcka, skadorna till trots.
Citera
2015-05-06, 12:34
Medlem
Smerchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Han är iaf bättre på att rensa bort inlägg, samt vara hot på fasta framåt.
Mascherano 174cm, Mathieu 190cm... Bayern är ju ett erkänt bra inläggslag med Lewandowski, Müller där fram som vinner allt i luften

Asch, kanske kan man argumentera som du, men jag är bara nöjd över att slippa se honom. Han är ordinarie, men precis som med Bale i Madrid är det en blessing in disguise när han inte kan vara med. Enda positiva med honom på planen har varit målen han gjort på fasta situationer.

Jag tror att båda kan vinna matchen med 5-0, men Pep slår ur underläge, samtidigt som man kan misstänka att han har en del extra ess i rockärmen mot just Barcelona. Jag tror han kommer överraska på ett eller annat sätt med sin uttagning, sen kan en tränare inte göra mycket för att stoppa MSN om de är på rätt humör.
Citera
2015-05-06, 16:28
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smerch
Asch, kanske kan man argumentera som du, men jag är bara nöjd över att slippa se honom. Han är ordinarie, men precis som med Bale i Madrid är det en blessing in disguise när han inte kan vara med. Enda positiva med honom på planen har varit målen han gjort på fasta situationer.

Jag tror att båda kan vinna matchen med 5-0, men Pep slår ur underläge, samtidigt som man kan misstänka att han har en del extra ess i rockärmen mot just Barcelona. Jag tror han kommer överraska på ett eller annat sätt med sin uttagning, sen kan en tränare inte göra mycket för att stoppa MSN om de är på rätt humör.
Men hur tänkte du att Mascherano ska agera på inlägg och fasta, du vet att han blir slagen 9 gånger av 10 av centerforwards av världsklass, Piqué kan inte ta hand om allt.

För övrigt känns det som mittfältet i Barca lämnar lite att önska... Rakitic är jag fortfarande skeptisk till, i de stora matcherna har han inte imponerat direkt.
Citera
2015-05-06, 16:33
Medlem
Marlo.Stanfields avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Men hur tänkte du att Mascherano ska agera på inlägg och fasta, du vet att han blir slagen 9 gånger av 10 av centerforwards av världsklass, Piqué kan inte ta hand om allt.

För övrigt känns det som mittfältet i Barca lämnar lite att önska... Rakitic är jag fortfarande skeptisk till, i de stora matcherna har han inte imponerat direkt.

Barcelona hade haft chansen att fullständigt springa iväg från Bayern och Real om man nu inte var bannade från att värva i sommar. Allt Barca behöver nu när man satt den viktigaste delen (anfallet) är ett bättre mittfält. Tänk hur bra MSN hade varit med James bakom sig, han gör allt i Real, mål, assist, spektakulära och mindre spektakulära ting.
Citera
2015-05-06, 16:36
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marlo.Stanfield
Barcelona hade haft chansen att fullständigt springa iväg från Bayern och Real om man nu inte var bannade från att värva i sommar. Allt Barca behöver nu när man satt den viktigaste delen (anfallet) är ett bättre mittfält. Tänk hur bra MSN hade varit med James bakom sig, han gör allt i Real, mål, assist, spektakulära och mindre spektakulära ting.
Tror man kommer göra lite pre-deals med spelare, man får ju "skaffa" spelare i sommar, dock ej registrera dom, sedan anslutar dom direkt när januarifönstret öppnar. Antar dom litar på att samma trupp kan hantera höstdelen av säsongen, är ju bara ligan, lätta CDR matcher och CL-gruppspel.
Citera
2015-05-06, 22:48
Medlem
2mass avatar
Barca Bayern redan avgjord inför returen, inte förvånande alls. Förstår inte varför Bayern värvade Pep, tiki taka är det bara barcelona och spaniens landslag som klarar av att spela i hela världen. Finns inga lag som är i närheten av att vara lika bra på det. Bayern Munchen klarar bara av det mot betydligt sämre lag, och då är dom ändå inte lika imponerande i sitt kortpassningsspel som barcelona i såna matcher.
Bayern slog barca med 7-0 för två år sedan, vad gör dom då? Jo, dom värvar en fd tränare från laget dom just slagit med 7-0, en tränare som förespråkar tiki taka mer än någon annan. Helt obegripligt.
Men det är väl så med tyskar i allmänhet? Dom hakar på trender 5-10 år efter alla andra. Det är därför man långt in på 2000-talet kunde se en del tyskar med den där vedervärdiga tofsen därbak, som var populär i Sverige första halvan av 90-talet. Nu hakar tyskarna på tiki taka trenden, fem år efter alla andra gjort det(av vilka merparten insett att bara Barcelona klarar av plottrigt passningsspel).
Citera
2015-05-06, 22:55
Medlem
Marlo.Stanfields avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2mas
Barca Bayern redan avgjord inför returen, inte förvånande alls. Förstår inte varför Bayern värvade Pep, tiki taka är det bara barcelona och spaniens landslag som klarar av att spela i hela världen. Finns inga lag som är i närheten av att vara lika bra på det. Bayern Munchen klarar bara av det mot betydligt sämre lag, och då är dom ändå inte lika imponerande i sitt kortpassningsspel som barcelona i såna matcher.
Bayern slog barca med 7-0 för två år sedan, vad gör dom då? Jo, dom värvar en fd tränare från laget dom just slagit med 7-0, en tränare som förespråkar tiki taka mer än någon annan. Helt obegripligt.
Men det är väl så med tyskar i allmänhet? Dom hakar på trender 5-10 år efter alla andra. Det är därför man långt in på 2000-talet kunde se en del tyskar med den där vedervärdiga tofsen därbak, som var populär i Sverige första halvan av 90-talet. Nu hakar tyskarna på tiki taka trenden, fem år efter alla andra gjort det(av vilka merparten insett att bara Barcelona klarar av plottrigt passningsspel).

Tyskarna är arbetsamma men så innehelvete icke-häftiga och ohippa. Det är givet att dom ska förstöra sin egen klubb genom att doppa sig själv i den bajsförstoppade tiki-taka toalettstolen.
Citera
2015-05-06, 23:15
Medlem
Förhoppningsvis förstår nu Barca-fans varför Real-fans har kallat Pep för överskattad så in i sedan länge. Snubben vet inte vad han ska göra, försöker sig alltid på massa tricks som slutar med fiasko - 3 backslinje osv. Real-fansen visste om att nyckeln under Barcatiden var Xavi och Iniesta och deras bollkontroll på mitten med en Messi som har utvecklats av dem men nej, Pep fick så mycket beröm. När han väl gick till en annan klubb så valde han en top 3 i Europa som var regerande CL-mästare men med ett spelarmaterial som man faktiskt fick tänka över, de har inte en Messi eller en Xavi och då har han plötsligt ingen chans mot riktiga tränare som Mourinho eller Ancelotti. Fan, värdelösa Enrique som dock visste om att rotera var viktigt utmanövrerade honom. Pep har alltid snackat mycket men faktiskt gjort lite konkret - Zlatan sa det bäst.
Citera
2015-05-06, 23:15
Medlem
2mass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marlo.Stanfield
Tyskarna är arbetsamma men så innehelvete icke-häftiga och ohippa. Det är givet att dom ska förstöra sin egen klubb genom att doppa sig själv i den bajsförstoppade tiki-taka toalettstolen.

Pinsamt också att dom valde att byta matchdräkter till en mer barcelonaliknande...

Något som stör mig nåt enormt med tikitaka fotbollen är det TOTALA föraktet för hörnor, man tappar hellre bollen än att gå NERÅT i plan och kanske få hörna. Istället vänder man tillbaka oavsett hur hopplöst det är, och man tappar bollen väldigt ofta. Det kryper i mig när jag ser detta. Tyvärr är detta en trend som även icke-tikitaka spelande lag anammar väldigt ofta. Irriterande som fan och helt efterblivet.
Bayern hade 3 hörnor idag, kunde haft betydligt fler om dom hade valt att gå NERÅT i plan nån jävla gång. Nej, istället för en fast målchans vill man tappa bollen.
Senast redigerad av 2mas 2015-05-06 kl. 23:17.
Citera
2015-05-06, 23:18
Medlem
Marlo.Stanfields avatar
Citat:
Pinsamt också att dom valde att byta matchdräkter till en mer barcelonaliknande...

Något som stör mig nåt enormt med tikitaka fotbollen är det TOTALA föraktet för hörnor, man tappar hellre bollen än att gå NERÅT i plan och kanske få hörna. Istället vänder man tillbaka oavsett hur hopplöst det är, och man tappar bollen väldigt ofta.
Bayern hade 3 hörnor idag, kunde haft betydligt fler om dom hade valt att gå NERÅT i plan nån jävla gång. Nej, istället för en fast målchans vill man tappa bollen.

Jag sa att Guardiola var en bluff redan när han var i Barcelona, hans tid i Bayern har givit mig rätt. Han gick också till världens då bästa lag så han och hans följeslagare kan inte skylla på att han gick till något överskattat Premier League lag.
Citera
2015-05-06, 23:23
Medlem
Pickmylussys avatar
Citat:

Har ju inget med barca att göra ...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in