2014-06-18, 14:51
Medlem
Hej!

Jag har en Macbook pro som är köpt sommaren 2012 och som nuvarande är uppdaterad till version 10.9.3. Uppdaterade Iphoto för ett tag sen också.

Försökte precis importera bilder från min systemkamera genom att stoppa in minneskortet i datorn och importera via Iphoto. Totalt var det 240 bilder den skulle importera men lyckades inte importera 82 bilder pga "okänt filformat". Alla bilder är fotade i JPG. Försökte flera gånger men den vägrade. Stoppade tillbaka minneskortet i kameran och nu står det att kameran "inte kan visa bilden".

Edit: Har även försökt öppna bilderna med ett annat program men då står det "Filen ”IMG_0595.JPG” kunde inte öppnas eftersom den är tom".

Sökte på problemet men har inte fått något bra svar åt vad jag kan göra. Det är alltså 82 bilder som är helt försvunna nu och det är ju lite tråkigt då det var semesterbilder. Har någon haft ett liknande problem? Tack på förhand.
Senast redigerad av 121314 2014-06-18 kl. 14:55.
Citera
2014-06-18, 15:05
Medlem
Sophisticatedcutiepies avatar
Vet inte om det fungerar likadant med systemkamror, men jag laddar alltid upp bilder från mobilen till min Mac med USB-sladden. Du kan ju prova det.
Citera
2014-06-19, 02:57
Medlem
Kakalupias avatar
Jag använder bildinsamling när jag drar in bilder från mobilen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in