2018-05-27, 02:15
Medlem
Gefreiters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tryffel
Tja, vi vann heller ingenting 2007-2013 trots väldigt bra spelare även då, det är helt otroligt hur Bengt Åke Gustafson kunde få vara förbundskapten i fem år trots att han bara lyckades under ett enda av dom, nämligen 2006, efter det blev han så impopulär att NHL-stjärnorna ratade honom och fick ställa upp med i princip bara spelare från SHL. Glömmer aldrig när han slarvade bort en säker final-plats åt Sverige i VM 2010 med ett timeout med sekunder kvar av matchen när man leder, vilket fick till följd att Tjeckien kviterade och sen vann

Det hade jag förträngt! Visst tog han sen en timeout i bronsmatchen mot Tyskland sen för att på nåt sätt säga "xD" till svensk media?

Nog för att man kan dividera huruvida time outen mot Tjeckien var det som fick dem att samla ihop sig till ett mål. Men han framstod ofta som obrydd på ett sätt som inte är nyttigt.

OnT; I hockey har man ibland studsarna emot sig. Sverige ska i teorin kunna slåss för guldet i VM varje år och OS varje event. Men det finns fem andra nationer som också i teorin ska kunna slåss om guldet och finalmatchen har bara plats för två lag.
Citera
2018-05-27, 04:43
Medlem
Intressant ämne.

Tror mycket beror på 2 st Förbundskaptener som inte riktigt höll måttet och som inte kunde kommunicera med NHL-spelare.
Citera
2018-06-05, 20:18
Medlem
Bara jag som fortfarande har svårt att smälta fiaskot i Salt Lake City? Får ångest när jag tänker på vilken grym match de gjorde mot Kanada för att sedan helt implodera mot Vitryssland som var sämsta laget i OS.
Citera
2018-06-14, 00:26
Medlem
Ni vet en sådan där match...

Kom att tänka på en sak!

Ni vet en sådan där match eller matchserie där ena laget är totalt överlägsen i hela matchen.. men förlorar ändå.

Ett bra exempel är SHL-Kvalet 2016 mellan Modo-Lif, där Modo var överlägsen i flertalet av matcherna, kanske i 6 av 7 matcher, men LIF vann tillsist ändå.

Hur ofta sker en sådan sak?
1 på miljonen?
Eller är det kanske en sådan där grej som bara sker 1 gång och aldrig mer?

Har det någonsin skett innan 2016?
Och då menar jag när ena laget verkligen är helt överlägsen, man gör nästan dubbelt så mycket mål, dominerar med skotten och är i princip i motståndarnas zon hela hela hela tiden.. MEN FÖRLORAR ÄNDÅ!
Citera
2018-06-14, 01:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Franssonswe
Kom att tänka på en sak!

Ni vet en sådan där match eller matchserie där ena laget är totalt överlägsen i hela matchen.. men förlorar ändå.

Ett bra exempel är SHL-Kvalet 2016 mellan Modo-Lif, där Modo var överlägsen i flertalet av matcherna, kanske i 6 av 7 matcher, men LIF vann tillsist ändå.

1 på miljonen?

Har det någonsin skett innan 2016?
Och då menar jag när ena laget verkligen är helt överlägsen, man gör nästan dubbelt så mycket mål, dominerar med skotten och är i princip i motståndarnas zon hela hela hela tiden.. MEN FÖRLORAR ÄNDÅ!

Händer ofta. Vad är det du inte förstår? Vissa sätter sina chanser vissa inte. Det finns många hockeymatcher där laget som sköt 30-40 skott knappt fått in 2 mål. Eller förlorar även, medans vinnande laget endast gör 5-10 skott. Det handlar om vilka sitter i buren.
Citera
2018-06-14, 01:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Santal
Händer ofta. Vad är det du inte förstår? Vissa sätter sina chanser vissa inte. Det finns många hockeymatcher där laget som sköt 30-40 skott knappt fått in 2 mål. Eller förlorar även, medans vinnande laget endast gör 5-10 skott. Det handlar om vilka sitter i buren.

1 på miljonen?

I matcher vet jag att det sker ganska ofta emellanåt, men jag var mer ute efter matchserier där det skett en liknande grej som Modo-LIF.
Citera
2018-06-14, 14:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Franssonswe

1 på miljonen?

I matcher vet jag att det sker ganska ofta emellanåt, men jag var mer ute efter matchserier där det skett en liknande grej som Modo-LIF.

Jag menar också matchserie, det händer också att ena laget dominerar totalt men ändå går den andra vidare. Herregud.
Citera
2018-06-14, 15:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Santal
Jag menar också matchserie, det händer också att ena laget dominerar totalt men ändå går den andra vidare. Herregud.

4-0 i matcher till AIK mot HV 2012. HV dominerade klart i alla matcherna, men Viktor Fasth var omutlig.
Citera
2018-06-14, 17:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Custemo99
4-0 i matcher till AIK mot HV 2012. HV dominerade klart i alla matcherna, men Viktor Fasth var omutlig.

Syftar främst på matchserier där ena laget (det dominerande laget) gjort närmare dubbelt så mycket mål som sin motståndare, men att motståndaren vinner, i dethär fallet Leksand.

Har det skett tidigare?
Citera
2018-06-18, 17:03
Medlem
Piteå hockey vad händer?

Enligt deras Facebook sida så är det någon allvarlig händelse???? Någon som kan berätta mer?
Citera
2018-06-18, 17:09
Medlem
Många hjärtan på FB-sidan, så någon har kanske avlidit. Ledare eller spelare.
Citera
2018-06-18, 17:39
Medlem
”Fruktansvärt” skriver någon ???
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här