2015-06-13, 19:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skogsrök
Din läsförståelse är av den graden att jag inte vill gå i polemik med dig. Ha en trevlig kväll. God Kväll!
Ja eftersom jag inte tänker sjunka till samma nivå som förut så lägger jag ner här men du förstår mycket väl vad jag menar. Vi hörs när hockeysäsongen startar.
Citera
2015-06-13, 19:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Ja eftersom jag inte tänker sjunka till samma nivå som förut så lägger jag ner här men du förstår mycket väl vad jag menar. Vi hörs när hockeysäsongen startar.
Näe i och med att ingen har kritiserat HV71 så fattar jag verkligen inte vad du menar.
Citera
2015-06-15, 16:47
Medlem
.-.-.s avatar
Nu har vi fått en ordförande i Svenska hockeyförbundet som är öppet homosexuell.
Det är nog en sak som har stort värde när man försöker komma åt de högsta positionerna.
Han blir ju nästan lika värdefull som en kvinna.

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/article20969096.ab

Hockeyförbundet ska ha ett seminarium om mångfald i Almedalen, det börjar kännas som hockeyförbundet börjar handla om lika mycket politik som om sport.
Det gäller väl att hjärntvätta alla framtida hockeyspelare.
Citera
2015-06-15, 17:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .-.-.
Nu har vi fått en ordförande i Svenska hockeyförbundet som är öppet homosexuell.
Det är nog en sak som har stort värde när man försöker komma åt de högsta positionerna.

Hockeyförbundet ska ha ett seminarium om mångfald i Almedalen, det börjar kännas som hockeyförbundet börjar handla om lika mycket politik som om sport.

Hockeförbundet lär ju inte gå under bara för att han skulle ha gått ut med sin läggning...
Citera
2015-06-15, 17:29
Medlem
Illusioners avatar
Citat:

Vad fan spelar det för roll vad han har för läggning?
Citera
2015-06-15, 17:36
Medlem
Kalle-Kottes avatar
Citat:

Det sticker i ögonen för en sån som dig va?
Citera
2015-06-15, 18:39
Medlem
.-.-.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Illusioner
Vad fan spelar det för roll vad han har för läggning?

Ingen större betydelse, men att han försöker prångla in politik i hela historien genom att dra till Almedalen och förespråka mångkultur vet jag inte om det har så mycket med Ishockeyförbundet att göra, brukar det inte heta att idrott och politik hör inte ihop?
Citera
2015-06-15, 19:00
Medlem
Asså nu fattar inte jag nånting? Vad skulle SHL nye direktörs sexuella läggning ha med någonting att göra? Är folk så pass fördomsfulla att det måste klankas ner på honom bara för det?
Citera
2015-06-15, 23:36
Medlem
Amors avatar
Citat:
Asså nu fattar inte jag nånting? Vad skulle SHL nye direktörs sexuella läggning ha med någonting att göra? Är folk så pass fördomsfulla att det måste klankas ner på honom bara för det?
Han gör själv en stor poäng av det. Hans viktigaste fokusområden handlar dessutom snarare om politisk korrekthet än sport. Sverige är sjukt ibland. Man måste vara blind föra att inte se igenom hjärntvätten
Citera
2015-06-15, 23:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amor
Han gör själv en stor poäng av det. Hans viktigaste fokusområden handlar dessutom snarare om politisk korrekthet än sport. Sverige är sjukt ibland. Man måste vara blind föra att inte se igenom hjärntvätten
Var länge sen homsexualitet var ett stort problem i det här landet, FB må krylla av fördomsfullt folk men man behöver väl varken blanda in politik eller sexuell läggning i det hela? Att SHL får en ny boss ser jag bara som en positiv grej. Att han dessutom är från Norrland gör ju inte saken sämre. Varför skulle världen bli sämre bara för att han är gay?
Citera
2015-06-15, 23:46
Bannlyst
Citat:
Var länge sen homsexualitet var ett stort problem i det här landet, FB må krylla av fördomsfullt folk men man behöver väl varken blanda in politik eller sexuell läggning i det hela? Att SHL får en ny boss ser jag bara som en positiv grej. Att han dessutom är från Norrland gör ju inte saken sämre. Varför skulle världen bli sämre bara för att han är gay?
Det är alltså okey att bossen blandar in homosexet, men inte okey att andra gör det?
Citera
2015-06-15, 23:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skogsrök
Det är alltså okey att bossen blandar in homosexet, men inte okey att andra gör det?
Läs mitt inlägg igen. Homosexualitet var ett problem på 70-talet men idag är andra bullar. Alla är lika mycket värda oavsett vilken branch det handlar om. Men vi är rejält offtopic nu så jag slutar här.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in