Citat:
Ursprungligen postat av
Azdz
Jag fattar inte riktigt vad du menar med det sista. Men givetvis respekterar jag din åsikt även om jag inte håller med dig.
Jag menar att kopiöst många ljumma matcher som i de flesta fall är betydelselösa kommer att ha svårt att dra publik. I storstäderna finns det fler evenemang (sthlm snittar 450 st på vardagar) som konkurrerar om publiken, och då krävs det mer än ljumma matcher.
Jämför exempelvis hockeyns publiksiffror per match med dagens upplägg jmf fotbollen i storstäderna. För tiotalet år sedan var det de omvända, men då hade också hockeyserien ett upplägg med dubbelmöten (och fotbollen ett annat) - det var viktigt att passa på och se toppmatcher annars fick man vänta till nästa år.
Jag tror att "dör" intresset ut för hockeyn ut i storstäderna så kommer inte hockeyn fortsätta att vara relevant. (om storstadslagen sedan precis klarar sig undan nedflyttning gör inget)
Ett annat "problem" med dagens serieupplägg är att de enda matcherna som är riktigt intressanta (bortsett från det lag man följer) är bottenstriden,där den sämsta hockeyn spelas.