2026-01-15, 20:21
Medlem
Bartman777s avatar
Jag mindes precis en sak från mitten av 90-talet...
Det var en målvakt som tog sin klubba i båda händerna och crosscheckade en utespelare väldigt våldsamt.

Är det någon som minns det? Vem var målvakten? Och vem var det som fick sig en kyss?
Hade gärna sett det igen om det finns klipp på det... eller tagit emot vilken information som helst om det, ifall någon annan minns.
Citera
2026-02-06, 06:48
Medlem
Skidlifts avatar
https://youtu.be/Vy9U5ULr250?si=uXtKWx_39GIZ5kER

Buffalo Sabres har gjort en dokumentär om Dominik Hasek.

Släpptes på Youtube Februari 2026
Citera
2026-02-06, 07:58
Medlem
Bartman777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skidlift
https://youtu.be/Vy9U5ULr250?si=uXtKWx_39GIZ5kER

Buffalo Sabres har gjort en dokumentär om Dominik Hasek.

Släpptes på Youtube Februari 2026
Tack så mycket! Den ska jag spara och se sen!
Citera
2026-02-22, 16:57
Medlem
Bartman777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bartman777
Jag mindes precis en sak från mitten av 90-talet...
Det var en målvakt som tog sin klubba i båda händerna och crosscheckade en utespelare väldigt våldsamt.

Är det någon som minns det? Vem var målvakten? Och vem var det som fick sig en kyss?
Hade gärna sett det igen om det finns klipp på det... eller tagit emot vilken information som helst om det, ifall någon annan minns.
Jag har kollat runt på lite hockeybilder igår och idag. Det fick mig att fundera lite...
Kan det ha varit Jarmo Myllys som gjorde det? Ingen annan som minns denna situation?
Citera
2026-02-22, 19:44
Medlem
Citat:
Jag har kollat runt på lite hockeybilder igår och idag. Det fick mig att fundera lite...
Kan det ha varit Jarmo Myllys som gjorde det? Ingen annan som minns denna situation?

Tomas Javeblad dampade mot domaren Billy Fredriksson och svingade klubban har jag för mig. Men jag tror det var på 80-talet.

Edit: Kollade upp att det var 1990. Men tror inte att klubban var inblandad.
Senast redigerad av Palkranen 2026-02-22 kl. 19:47.
Citera
2026-02-22, 20:43
Medlem
Bartman777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Palkranen
Tomas Javeblad dampade mot domaren Billy Fredriksson och svingade klubban har jag för mig. Men jag tror det var på 80-talet.

Edit: Kollade upp att det var 1990. Men tror inte att klubban var inblandad.
Ah... den situationen minns jag!
Nu blir jag osäker på om jag blandat ihop det, och att det kanske är den situationen jag tänker på.
Nej jag vet inte... om någon minns den här "crosscheckingen" mot ansiktet av en målvakt så får ni ju gärna berätta vad ni vet

Jag undrar vad straffet blivit idag för den händelsen du nämnde
Minns inte vad det blev för följder då, jag var väldigt ung när det hände.
Citera
2026-02-22, 21:04
Medlem
Citat:
Ah... den situationen minns jag!
Nu blir jag osäker på om jag blandat ihop det, och att det kanske är den situationen jag tänker på.
Nej jag vet inte... om någon minns den här "crosscheckingen" mot ansiktet av en målvakt så får ni ju gärna berätta vad ni vet

Jag undrar vad straffet blivit idag för den händelsen du nämnde
Minns inte vad det blev för följder då, jag var väldigt ung när det hände.

Han stängdes av i fem månader, totalt 17 matcher. Den näst längsta avstängningen i SHL någonsin.

Jan-Axel Alavaara, MoDo, har rekordet. Avstängd åtta månader, totalt 22 matcher. Han fick frispel på domaren i en slutspelsmatch mot Djurgården 1998.

Jag har ett minne av en målvakt som svingade klubban. Men jag har för mig att klubban inte träffade någon den gången. Är osäker på när, var och hur.
Senast redigerad av Palkranen 2026-02-22 kl. 21:12.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in