• 1
  • 2
2014-06-18, 06:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av g-4
Eftersom tråden Män som kallar sig feminister = könsförrädare direkt spårade ur i en sidodiskussion om vad feminist egentligen betyder startar jag en ny snarlik tråd.

Hur kan man som man rösta på feministiskt initiativ?
  • De vill införa mansskatt
  • De vill omskola alla män
  • De är osäkra på om de vill förbjuda porr.
  • De använder formuleringar som att MINST HÄLFTEN inom vissa områden ska vara kvinnor. "vid större regionalutvecklingsprojekt ska minst 50 procent av pengarna fördelas till kvinnor.", "mål om lönediskriminering avgörs i en domstol med opartiska ledamöter varav minst hälften ska vara kvinnor."

Män är måna om att vara kvinnorna till lags. De tror på feministgrisarnas vanföreställning om att alla män har makt över alla kvinnor.

Manliga feminister är lurade, eller som feministen Solanas ( och andra feminister ) brukade/brukar kalla dem, nyttiga idioter.
Citera
2014-06-18, 09:55
Medlem
Genserics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GreenPeas
Min åsikt om F! är att dom är en hög av psykiskt instabila/sjuka kvinnor och män och att det därmed bara är sjuka människor som röstar på dom därav inget hot, låt dom vara.

Exakt, det är ett skämt. En jävla sekt
Citera
2014-06-18, 09:58
Medlem
Celenos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Denna punkt har de släppt ..
Det påstås så, ja, men det står ju fortfarande kvar i deras aktuella partiprogram.

Menar du det här: http://nyadagbladet.se/inrikes/fi-ba...ogram-for-man/

Det står inte att de har släppt punkten, det står att formuleringen är "olycklig" och att man ska "se över den".

Har du nån annan källa?

Gärna nån där de gör avbön, ber om ursäkt, och skäms.
Citera
2014-06-18, 11:43
Medlem
tjenaremannen123s avatar
Har så svårt att förstå mig på detta, kvoteringen är ju hemskt. Har själv många tjejvänner som tycker det låter helt absurt att de ska få snålskjuts in på ett jobb istället än att faktiskt prestera och sedan få jobbet för att de förtjänar jobbet.

Mansskatt, va i helvete är det för skitsnack? Orkar inte att folk tar detta seriöst, försöker man argumentera med feminister så är det helt omöjligt att nå dem, de lever i en bubbla där de är offer, behöver hjälp för att själva kunna stå och att våldtäkt är en ritual vi män utför minst en gång per år.
Citera
2014-06-18, 15:18
Medlem
Sir Dwains avatar
De är könsförrädare på samma sätt som folk som röstar på vanliga partier är landsförrädare. Det vill säga att det finns en viss grupp extremister som kallar de detta. Jag röstar inte på F! för att de har en del punkter jag inte gillar, de är lite för vänster och en hel del förslag känns inte tillräckligt genomtänkta/realistiska. Jag ser de inte som ett hot mot män på något sätt, trots den olyckliga formuleringen med omskolning. (Det är för övrigt säkert sant att män i genomsnitt sliter mer på miljön, men att bara försöka göra något åt det, att vara nöjd med kvinnornas konsumtionsvanor, tror jag inte är tillräckligt. En onödig begränsning.)
Citera
2014-06-18, 19:25
Medlem
Tänker nog inte rösta på dem. Men en del punkter har de som jag sympatiserar med
som 6 timmars arbetsdag. Visst finns det en del orättvisor i lön mellan kvinnor och
män. Men eftersom politiker inte kan lägga sig i löneförhandlingar kan de nog inte
göra mycket.
Jag tycker mycket av feminism är så otydlig och inte går att göra politik av.
För mig får de kvotera hur mycket de vill i bolagsstyrelser. Rör mig inte i
ryggen
Citera
2014-06-19, 01:35
Medlem
TrotsTrollets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Genseric
Exakt, det är ett skämt. En jävla sekt

Du har rätt i att det är ett skämt och jag kan skratta sarkastiskt åt det mesta. Men har du sett deras ökande siffror?

Jag slutade skratta när jag såg dem...
Citera
2014-06-19, 01:39
Medlem
TrotsTrollets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjenaremannen123
Har så svårt att förstå mig på detta, kvoteringen är ju hemskt. Har själv många tjejvänner som tycker det låter helt absurt att de ska få snålskjuts in på ett jobb istället än att faktiskt prestera och sedan få jobbet för att de förtjänar jobbet.

Mansskatt, va i helvete är det för skitsnack? Orkar inte att folk tar detta seriöst, försöker man argumentera med feminister så är det helt omöjligt att nå dem, de lever i en bubbla där de är offer, behöver hjälp för att själva kunna stå och att våldtäkt är en ritual vi män utför minst en gång per år.

Jag är kvinna och tycker också att kvotering är absurt, ganske mycket kommunismutsrålning av hela arrangemanget. Varför får jag för mig att de som kvoterar in ofta väljer dumma kvinnor?! Det är ju helt ologiskt.
Citera
2014-06-22, 08:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TrotsTrollet
Jag är kvinna och tycker också att kvotering är absurt, ganske mycket kommunismutsrålning av hela arrangemanget. Varför får jag för mig att de som kvoterar in ofta väljer dumma kvinnor?! Det är ju helt ologiskt.

Det beror på att kvotering inte innebär bäst lämpad person på aktuell position. Utan personen som är tillsatt är utvald på andra kriterier, i detta fallet, kön
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in