2014-06-17, 21:54
Medlem
Tjenare. Försöker hjälpa morsan, men jag behöver eran hjälp

http://imgur.com/fXm9jFs

http://imgur.com/rypcEO1

Kanske inte världens bästa bilder, men dem duger!

Nu till saken. Om ni nu ser där det står lön, det är den min morsa vill få bort. Beloppet är ju 3000kr och hon vill inte att dem (nordea) ska ta dessa pengar ifrån henne, så nu vill hon ta bort det där ifrån, alltså att man tar bort där det står lön så dem inte kan se det för annars tar de pengarna. Om ni kollar vänster till lön så finns det en ruta som man kan bocka i, den har jag bockat i men hur jag nu då för att få bort skiten? Hoppas ni fattar vad jag menar

Jag är helt 100% säker på att jag har tagit bort sånt förut men min hjärna har stannat helt o hållet så nu behöver jag & morsan eran hjälp! Hoppas ni förstår vad jag menar nu.

Tack för hand!
Citera
2014-06-17, 22:17
Medlem
Tror inte att det går att ta bort och även om det går att ta bort från den listan så spelar det ingen roll, nordea kommer fortfarande att ha kvar de noteringarna i sina loggar.
Citera
2014-06-17, 22:21
Medlem
Dr-Watsons avatar
Rutan är väl bara till för att kunna selektera vilka poster som skall exporteras till Excel eller CSV som jag ser det. Dvs det du vill ha in i tex Excel för vidare bearbetning.

Du kan aldrig på egen hand radera några poster i ett kontoutdrag på banken. En transaktion är och förblir en transaktion. De enda transaktioner jag känner till som kan försvinna, är bankens egna, typ övertrassavgift, om banken är snäll och stryker den/dem. Preliminärbokade kontokortstransaktioner kan också försvinna. Antingen genom att ett köp avbryts/återkallas, eller att det ombokas till ett fullföljt köp. (Detta med viss fördröjning till vissas förtret.)

Om nu den där lönen finns på kontot, och Nordea vill ta tillbaka dem av någon anledning, så gör de det oavsett ditt agerande, så länge det finns något att ta av. Skulle det vara noll på kontot, och de vill/skall ha dessa pengar, så blir det antingen minus på kontot, eller så kräver de tillbaka det oavsett.

För mig låter det som att det kommit in lön på felaktiga grunder, och då skall de givetvis betalas tillbaka.
Citera
2014-06-17, 22:24
Medlem
Spackelackans avatar
Varför skulle Nordea ta din mors lön? Är hon skyldig dem pengar via lån som dom mäter ut eller något?

I vilket fall som helst så spelar det ingen roll om ni på något vis lyckas få bort den posten från hennes kontoutdrag då Nordea har loggar över alla transaktioner.
Citera
2014-06-17, 22:26
Medlem
speeeds avatar
Det är inget du kan ta bort då det är den som gjort insättningen som bestämmer vad det ska stå.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in