Jag har varit i behov av ett medelstort lån en viss tid och bestämde mig tillslut för att ta ett.
Efter att ha sett på den fina reklamfilmen som Lendo har rullandes på alla våra tv-kanaler, var jag självklart tvungen att pröva denna utmärkta tjänst.
Gör en ansökan via deras hemsida, får rätt snabbt svar från några fåntrattar till kreditinstitut med helt bisarra räntesatser på 15 - 16 %, dagen efter börjar det dock att falla in lite mer seriösa erbjudanden från några halvstora banker. Ingen ränta understeg 9,5 %, men jag bestämde mig iaf för att ta det erbjudandet med den lägsta räntan.
Fick efter några dagar ett skuldbrev, skrev under - skickade in. Får en kompletteringen om lönespecar och arbetsgivarityg. Suck.. Skickar in dessa också, efter ca 2 veckor får jag ett sms från banken om att lånet är avslaget utan motivering.
Jag ska tillägga att jag har fast jobb, en ganska hygglig lön och bara bolån.
Vände mig direkt när jag fick avslaget till en av våra större banker, och fick en ränta på 5 % och ett större belopp beviljat direkt, utan tvekan.
Måste bara såga Lendo, totalt värdelöst tjänst om man inte sitter djupt i en ekonomisk skitsits.
Som lök på laxen, så fortsätter Lendo att dagligen jaga mig med frågor om nya lån, låneförsäkringar mm.
Finns det fler som upplevt Lendos bisarra räntor och värdelösa bemötande?