2014-06-17, 15:13
Medlem
Tjenare.
Undrar som sagt vad ni tycker är bäst och ger mest resultat med ett förhållande till den peng ni lägger ut också.
Just nu kör jag på 250g kvarg och ett ägg efter varje träning vilket blir ungefär 32-38g protein.
Kvargen köper jag för 26kr/l och äggen är lite olika.
Det räcker ju då med ungefär 4 burkar/månad vilket blir runt 100kr.
Vad kostar då protein pulver för er per månad, eller använder ni mindre än en påse per månad?
Tacksam för seriösa svar.
Citera
2014-06-17, 15:30
Medlem
Du måste äta kolhydrater efter träning, därför är "protein"pulver bra, för jag antar att du menar såna med kolhydrater i sig oxå . Inte mycket kolhydrater i kvarg väl?
Citera
2014-06-17, 15:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spitmeout
Du måste äta kolhydrater efter träning, därför är "protein"pulver bra, för jag antar att du menar såna med kolhydrater i sig oxå . Inte mycket kolhydrater i kvarg väl?

Nja, kvarg har inte så mycket kolhydrater, men äter en allsidig kost med mycket långsamma kolhydrater så tror jag klarar mig faktiskt, vet ju inte helt säkert dock men brukar trycka i mig en hel del gröt och andra långsamma ''carbs''.
Citera
2014-06-17, 15:50
Medlem
Citat:

Skriver man proteinpulver, så menar man proteinpulver. Du pratar om gainer.
Citera
2014-06-17, 15:56
Medlem
Citat:

Varför ens svara på något som du inte har koll på för fem öre? Proteinpulver är proteinpulver du pratar om gainer och det pulvret innehåller massor av kolhydrater.
Citera
2014-06-17, 16:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SoxzerZ
Tjenare.
Undrar som sagt vad ni tycker är bäst och ger mest resultat med ett förhållande till den peng ni lägger ut också.
Just nu kör jag på 250g kvarg och ett ägg efter varje träning vilket blir ungefär 32-38g protein.
Kvargen köper jag för 26kr/l och äggen är lite olika.
Det räcker ju då med ungefär 4 burkar/månad vilket blir runt 100kr.
Vad kostar då protein pulver för er per månad, eller använder ni mindre än en påse per månad?
Tacksam för seriösa svar.

Ett kilo proteinpulver från Body Science kostar 159 kr och ger dig 33 serveringar (billigare om du köper 4 påsar eller mer). Räkna på vad som ger dig mest för pengarna kan du säkert lösa på egen hand...
Citera
2014-06-17, 22:29
Medlem
King Grubs avatar
Citat:
Du måste äta kolhydrater efter träning

Nej, det "måste" man inte.
Citera
2014-06-18, 17:10
Medlem
tj.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SoxzerZ
Det är väl bara att räkna ut hur mycket protein du får per krona? Protein per krona, PPK, kan du räkna ut genom ((produktens totala vikt i gram/100) * proteinmängd per hundra gram) / pris
Om du då köper kvarg med 12g protein per 100g för 26 kr/kg får du ett PPK på ~4.6. Om du köper 4kg BS Whey 100 för 510 kr får du ett PPK på ~6.1.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in