2014-06-17, 13:22
Medlem
PeterNosters avatar
Hjälper en kompis via telefon med installation av Windows 7 på ett nybygge. Han påstår att installationen rullar på men stannar och kräver drivrutiner till hårddisken. Jag har aldrig hört att det ska behövas. Jag har en likadan hårddisk, WD 5000AAKX, och hade inga problem att installera. Inte heller kan jag hitta de drivrutiner min kompis sagt sig hittat hos WD.

Vad händer om man har t.ex en extern hårddisk inkopplad under installationen. Kan det vara den som Windows vill ha drivare till?
Citera
2014-06-17, 13:38
Medlem
/Nisse_Hults avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Hjälper en kompis via telefon med installation av Windows 7 på ett nybygge. Han påstår att installationen rullar på men stannar och kräver drivrutiner till hårddisken. Jag har aldrig hört att det ska behövas. Jag har en likadan hårddisk, WD 5000AAKX, och hade inga problem att installera. Inte heller kan jag hitta de drivrutiner min kompis sagt sig hittat hos WD.

Vad händer om man har t.ex en extern hårddisk inkopplad under installationen. Kan det vara den som Windows vill ha drivare till?

Det är Windows som vill att det skall installeras Drivrutiner till moderkortets SATA-kretsar!

Se moderkortstillverkarens webbplats!
Senast redigerad av /Nisse_Hult 2014-06-17 kl. 13:44.
Citera
2014-06-17, 15:40
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av /Nisse_Hult
Det är Windows som vill att det skall installeras Drivrutiner till moderkortets SATA-kretsar!

Se moderkortstillverkarens webbplats!

Det ante mig. Det ingår ju en CD med bl.a drivrutiner för moderkortet. Man bootar från den skivan innan man bootar med Windowskivan eller....? Kommer inte ihåg hur jag gjorde men har bett honom göra så men han påstår att det inte går. Jaja, blir väl att åka dit.
Citera
2014-06-17, 15:58
Medlem
Hfuhruhurrs avatar
Om du inte har åkt ännu, så här är en steg för steg som är lätt att förklara via telefon.

http://www.sevenforums.com/tutorials...sta-setup.html
Citera
2014-06-18, 08:58
Medlem
/Nisse_Hults avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Det ante mig. Det ingår ju en CD med bl.a drivrutiner för moderkortet. Man bootar från den skivan innan man bootar med Windowskivan eller....? Kommer inte ihåg hur jag gjorde men har bett honom göra så men han påstår att det inte går. Jaja, blir väl att åka dit.

Nja! Det enklaste är väl att när windows "stannar" och ber om drivrutinen så skyfflar man i moderkortsskivan och pekar installationen mot rätt drivrutin...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in