2015-02-17, 12:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Petronius
Det är väl en sanning med modifikation. De som inte ens använder sina 10GB sparar 47 kr per månad på att byta upp sig till 20GB.

Sett till att man behåller priset på 345kr/månad och får 50GB surf, så är det ett riktigt bra pris. Men absolut, använder man inte 10GB är det ju mer prisvärt att byta.
Citera
2015-02-19, 13:39
Medlem
TruckUrbans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Petronius
Tele2 har nu lanserat fastpris med 20 GB surf för 298 kr. Därmed finns inte längre någon anledning att ha kvar Maxi Unlimited. Mer surf till lägre pris, det hade åtminstone inte jag förväntat mig.
Har varit trogen halebop-kund i ca. 10 år, och fick ett sms om att jag kunde få rubbet med 6gb/mån för 269:-. Jag tackade ja, men är nu lite fundersam om man ska hosta upp en tjuga extra och få 20gb/mån istället. Dock så har jag inga erfarenheter av Tele2. Men skulle det vara värt att med 20gb/mån tro? Jag surfar ganska mycket, mina nuvarande 4gb/mån brukar ta slut efter 20 dagar, och då "håller jag mig i skinnet".
Citera
2015-02-19, 16:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TruckUrban
Har varit trogen halebop-kund i ca. 10 år, och fick ett sms om att jag kunde få rubbet med 6gb/mån för 269:-. Jag tackade ja, men är nu lite fundersam om man ska hosta upp en tjuga extra och få 20gb/mån istället. Dock så har jag inga erfarenheter av Tele2. Men skulle det vara värt att med 20gb/mån tro? Jag surfar ganska mycket, mina nuvarande 4gb/mån brukar ta slut efter 20 dagar, och då "håller jag mig i skinnet".

Telia har bättre täckning än Tele2, och satsar stora pengar på 4G, men sen beror på exakt var man bor. I storstäderna är skillnaden rätt liten mellan olika operatörer, på landsbygden/skärgården kan det variera betydligt mer.

Teckna ett abonnemang hos Tele2, testa hur det funkar för dig och lämna tillbaka inom trettio dagar så kostar det ingenting.
Citera
2015-02-20, 11:08
Medlem
Raggarspinns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antenio
Telia har bättre täckning än Tele2, och satsar stora pengar på 4G, men sen beror på exakt var man bor. I storstäderna är skillnaden rätt liten mellan olika operatörer, på landsbygden/skärgården kan det variera betydligt mer.

Teckna ett abonnemang hos Tele2, testa hur det funkar för dig och lämna tillbaka inom trettio dagar så kostar det ingenting.

Är det verkligen så att Telia har bättre täckning än Tele2? Telia och Tele2 använder samma master för 3G vilket betyder att täckningen borde vara likvärdig, i vart fall på 3G. Dessutom använder både Tele2 och Telenor Net4Mobility 2G och de bygger ut 4G gemensamt.
Citera
2015-02-21, 13:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Raggarspinn
Är det verkligen så att Telia har bättre täckning än Tele2? Telia och Tele2 använder samma master för 3G vilket betyder att täckningen borde vara likvärdig, i vart fall på 3G. Dessutom använder både Tele2 och Telenor Net4Mobility 2G och de bygger ut 4G gemensamt.

Tele2 och Telia äger gemensamt bolaget Svenska UMTS-nät AB, som bygger 3G på 2100MHz - vilket då blir gemensamt för båda operatörerna. Utöver detta bygger dock Telia själva 3G på 900MHz, vilket gör att Telia får bättre 3G-täckning än Tele2.

Telia har även ett större 2G-nät än vad Tele2 och Telenor har genom N4M.

I dagsläget har Tele2 4G på fler platser än Telia, men Telia satsar mycket på utbyggnaden just nu. Innan året är slut ska deras 4G nå samma stora yta som det 2G-nät man har idag.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in