2014-06-17, 02:03
Medlem
ZoteXs avatar
Jag var en av dem som tecknade det avtalet och för 345 kr i månaden kan jag ringa, sms, mmsa hur mycket jag vill till vem jag vill. Och surfa för 10 Gbit.

Jag valde en Samsung S2 LTE och känner mig nu dödstrött på mobilen. Vad tycker ni är bra att göra nu?
Ska jag behålla abonnemanget och köpa mig en ny telefon? Eller finns det vettiga alternativ att titta på? Funderar om telenors Change erbjudande är något att nappa på?

Tyvärr har jag ingen koll på hur mycket datamängd jag använder och har använt under tiden jag haft detta abonnemang. Finns det någonstans att ta reda på det?

Och ni som också har eller hade detta erbjudande, Hur har ni gjort och hur tänker ni?
Citera
2014-06-17, 02:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZoteX
Jag var en av dem som tecknade det avtalet och för 345 kr i månaden kan jag ringa, sms, mmsa hur mycket jag vill till vem jag vill. Och surfa för 10 Gbit.

Jag valde en Samsung S2 LTE och känner mig nu dödstrött på mobilen. Vad tycker ni är bra att göra nu?
Ska jag behålla abonnemanget och köpa mig en ny telefon? Eller finns det vettiga alternativ att titta på? Funderar om telenors Change erbjudande är något att nappa på?

Tyvärr har jag ingen koll på hur mycket datamängd jag använder och har använt under tiden jag haft detta abonnemang. Finns det någonstans att ta reda på det?

Och ni som också har eller hade detta erbjudande, Hur har ni gjort och hur tänker ni?

Kolla inne på Mitt Tele2 hur mycket surf du använder och skriv det här så kan jag kolla på lite abonnemang åt dig. Berätta gärna även vad du vill ha för telefon.
Citera
2014-06-17, 02:44
Medlem
ZoteXs avatar
av någon anledning får jag felmeddelande bättre busshållplats försöker logga in på appen. Finns det något annat alternativ?
Citera
2014-06-17, 03:21
Medlem
Mobiltelefoner har vanligen en logg för samtalsmängd, datatrafik etc. Du borde hitta den om du petar runt lite.
Citera
2014-06-17, 04:23
Medlem
ZoteXs avatar
kunde inte se så många månader tillbaka men det var förvånansvärt lite. strax under 1 gb. Troligtvis för att jag använder wifi hemma.

Antar att har jag en bättre telefon så kommer datamängden öka lite. Vad jag vet är att jag inte vill nå maximum i alla fall. vill känna mig lagomt fri
Citera
2014-06-17, 08:56
Medlem
MADs avatar
Jag skulle aldrig byta den om jag vore du. Du får aldrig ett abonnemang med så mycket surf för det priset. Vet att Tele2 ringer runt till de som har kvar det abonnemanget för att få dom att byta till något annat. Du kan säkert spara en hundralapp om det är priset det hänger på, men då snor dom i princip nästan all surf du har.
Citera
2014-06-17, 09:09
Medlem
Bytte bort det abonnemanget för nån månad sedan. Nu sitter jag här med student abonnemang istället, 249 kr i månaden. Samma grejer förutom att de har dragit ned på surfen, vet ej om det är 0.3 gb eller 3 gb per månad samt att jag även fick en S4. Spelar ingen roll för mig, översteg fan inte ens 1 gb på ett år när jag kollade loggen på min iphone.
Citera
2014-06-17, 10:40
Medlem
Jag valde din konkurrent, 3, då de tävlade om kunderna och valde även jag en Samsung S2.
Jag räknade lite och kom fram till, då de vart inköp av en Sony Z1 Compact, att jag hade
tjänat ca 70.-/månad samt tappat 5 gb surf/månad om jag hade gjort ett nytecknande med 3
så jag valde istället att behålla samma avtal och köpa mobilen kontant.

Fick kontakta 3 för att erhålla ett microsim, de försökte då in i de sista att få mig
till att teckna nytt, men de slutade med att jag istället fick 10% rabatt ytterligare på
nuvarande avtal om jag band mig i 6 månader till.

Så, betalar idag 314.-/månad för fria samtal/sms/mms och 10 gb surf
Citera
2014-07-12, 18:21
Medlem
Det du kan göra är att gå in till valfri Tele2 butik och be om statistik över ditt dataanvändande.
Vidare kan du logga in på www.tele2.se/maxi för att se nya erbjudanden på telefoner om du förlänger abonnemanget.

Även tre kämpar på med ganska bra erbjudanden, just nu extra datamängd och rabatterad månadskostnad:
https://www.tre.se/privat/erbjudanden/3Total/fastpris/

Sedan har du ju Telenor som erbjuder dig att byta telefon under bindningstiden:
http://www.telenor.se/privat/mobil-telefoni/erbjudanden/change.html
Citera
2015-02-17, 08:56
Medlem
Tele2 har nu lanserat fastpris med 20 GB surf för 298 kr. Därmed finns inte längre någon anledning att ha kvar Maxi Unlimited. Mer surf till lägre pris, det hade åtminstone inte jag förväntat mig.
Citera
2015-02-17, 11:20
Medlem
Alla Maxi Unlimited kommer att läggas om till att ha 50GB data. Detta ska vara klart den 1 mars. SMS kommer att gå ut med vidare information. Dvs, bättre att ha det kvar än att byta.
Citera
2015-02-17, 11:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cupcakes.
Alla Maxi Unlimited kommer att läggas om till att ha 50GB data. Detta ska vara klart den 1 mars. SMS kommer att gå ut med vidare information. Dvs, bättre att ha det kvar än att byta.

Det är väl en sanning med modifikation. De som inte ens använder sina 10GB sparar 47 kr per månad på att byta upp sig till 20GB.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in