2014-06-17, 00:16
Medlem
Varfr?

Gr jag in p exempelvis piratebay s ker jag p popupfnster varje gng, och ven andra sajter. Varfr biter inte AdBlock p dessa, men funkar bttre p andra sidor?

Gr det att gra ngot t det?
Citera
2014-06-17, 00:27
Medlem
Nyanpasus avatar
Adblock fungerar dligt i safari. Lsningen r att byta webblsare.
Citera
2014-06-17, 00:27
Medlem
EpiskaHundens avatar
Anvnd en bttre webblsare kanske?
Citera
2014-06-17, 00:53
Medlem
Jag gillar safari.

Finns inget framgngsrikt adblock-alternativ?
Citera
2014-06-17, 01:43
Medlem
Vohkuns avatar
Hmm, vilka sajter brukar popupsen dyka upp p?
Anledningen till att det inte biter r i frvrigt p.g.a att inte alla sidor anvnder sig av den typen av reklam.
Senast redigerad av Vohkun 2014-06-17 kl. 01:50.
Citera
2014-06-17, 04:37
Medlem
Som tur r finns det ett tillgg till Safari som blockerar det mesta (Typ thepiratebay.org), http://optimalcycling.com/other-proj...locker/safari/

Versionen som finns lnkade p deras hemsida fungerar dock inte med Mavericks, utan anvnd denna istllet https://code.google.com/p/betterpopu...iextz&can=2&q=

Fr att ndra instllningarna fr tillgget, hgerklicka under valfri tab och vlj dr alternativet "Options | Better popup blocker". Det viktigaste att aktivera r "document.createEvent (Can be used to simulate the mouse and keyboard)" och "Window targets (Checking this forces pages to load in the same tab)". Det gr ocks att aktivera "Try to close all pop up windows that get through. Mainly for plugins like Flash that are not javascript. (***WARNING: Ignores Whitelist***)", men d r risken stor att vanliga sidor kommer sluta fungera som de ska.
Senast redigerad av HarryTuttle 2014-06-17 kl. 04:44.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in