2014-06-16, 23:03
Medlem
Hej FB! Tänkte kolla inom någon tex bygglov vet vad jag kan göra med min tomt! Jag har alltså en släkttomt på 5000 kvadrat som jag vill göra något med! Men jag får inget bygglov och det är pga att det är strandskydd och natur som bör bevaras tydligen! Men om jag förstår rätt får jag ändå ha ett litet fritidshus på tomten? Upptil typ 25 m2, eller vad sägs om en husvagn?

Ingen ide att sälja skiten då värdet endast är 80 000 svenska kronor! Vad bör jag göra?

Mvh Kellin!
Citera
2014-06-16, 23:10
Medlem
Något på hjul eller medar bör funka.
Citera
2014-06-17, 00:16
Medlem
Friggebod räknas som ett komplement till befintlig byggnad, dvs det måste finnas något annat hus redan. Det går att söka dispens från strandskyddet hos kommunen.

Annars är väl alternativet att ha det som en stor husvagnsplats.
Citera
2014-06-17, 01:48
Medlem
Vohkuns avatar
Ja, jag har aldrig hört talas om någon som vägrats att få bygga ett lusthus.
Citera
2014-06-17, 05:02
Medlem
B´stards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cytech
Friggebod räknas som ett komplement till befintlig byggnad, dvs det måste finnas något annat hus redan. Det går att söka dispens från strandskyddet hos kommunen.

Annars är väl alternativet att ha det som en stor husvagnsplats.

Mja, det är inte bara å ställa upp en husvagn för evigt, en bekant med stor sjötomt har fått erfara det då avundsjuka grannar har anmält...
Citera
2014-06-17, 05:48
Medlem
Vohkuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B´stard
Mja, det är inte bara å ställa upp en husvagn för evigt, en bekant med stor sjötomt har fått erfara det då avundsjuka grannar har anmält...
Grannar
Nä, det finns grannar som inte tappades på huvudet vid födseln
Citera
2014-06-17, 12:53
Medlem
i fall grannar anmäler kan man ju alltid börja gå igenom deras bygglov för att se i fall allting stämmer precis. vilket det troligtvis inte göra.
Citera
2014-06-17, 12:58
Medlem
Krille.the.Pettersons avatar
Ställ dit ett hus på hjul

http://hyllat.se/han-byggde-ett-hus-pa-hjul/
Citera
2014-06-17, 13:43
Medlem
Hör av dig till någon bygglovsservice som kan hjälpa dig, såna där saker går alltid att lösa. Har en i bekantskapskretsen som håller på med sådant, och han har ordnat bygglov för omöjliga saker gång på gång.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in