Citat:
Ursprungligen postat av
My-Time
Du vet att det finns bl.a. en professor som är mod va?
Hamilkar är ju undantaget som bekräftar regeln.
Citat:
Ursprungligen postat av
Cognitive Dissident
Jag tar för givet att de får nån slags intern "utbildning" i hur de ska hantera både det tekniska och en del situationer som uppstår när man modererar, regeltolkningar- och tillämpningar och sånt.
Sen har jag svårt att tro att folk som saknar förmåga att uttrycka sig förståeligt i text överhuvudtaget blir tillfrågade om att bli moderatorer.
Visst får dom nog det du skriver, men de borde få en riktlinjer i hur man uppträder på ett lämpligt sätt, även efter flera år. Att vara lite syrlig eller sarkastisk eller så i en trådlåsning är helt okej, att bete sig som ÅnkelGunnar gjorde mot slutet är INTE okej.
Det behövs vettiga mods för det skulle påverka även användarna och forumet i stort.
Citat:
Ursprungligen postat av
-DaRude-
Moderatorerna har bara på ett par år förstört hela finessen med forumet.
Man ger moderatorerna för mycket makt som ALLTID övergår i hybris.
Nu kan alltså en moderator sitta och styra diskussionen i varje tråd. För jävligt.
Vett och etikett är det första de borde lära sig. Neutralitet sedan.
Håller med kraftigt i detta.
Dels att den största förändringen har skett de senaste åren, och dels att avsaknaden av vett och etikett är moderatorernas största brist.
Mitt förslag är (som tidigare) att inte plocka in nydingade 18åringar utan snarare titta på folk som gått igenom barndomen och faktiskt lämnat den bakom sig.
Dessutom bör man gallra lite oftare. Det verkar vara svårt att bli mod, men ännu svårare att bli sparkad för sitt uppträdande.