2014-06-16, 17:43
Medlem
jag ska till kanada, jag behöver hjälp att komma ditt utan att flyga, helst båt
jag sitter på en rättspsykiatrisk avdelning för inbrott, bilstöld och ringa narkotika brott.
har tröttnat på vården nu, har vart inom vården i 3 år och jag fungerar bra på den medicinen jag får.

jag vill ha ett nytt liv nu och jag ska sköta mig när jag tagit mig till kanada.
är det någon som har tips eller till och med kan smuggla mig till kanada?
och finns det hjälp att få där med min medicin den är viktig för mig!
sen vill jag ju inte bli utvisad där ifrån.
och när kan man återvända för att hälsa på familjen?

tack på förhand
mvh rymmaren
Citera
2014-06-16, 17:55
Moderator
Schlesiens avatar
Utgången rubrik:
rymma till kanada?

Aktuella brott och kriminalfall --> Brott och brottsbekämpning

/Moderator
Citera
2014-06-16, 17:56
Medlem
darkreapers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TJW
jag sitter på en rättspsykiatrisk avdelning för inbrott, bilstöld och ringa narkotika brott.
har tröttnat på vården nu, har vart inom vården i 3 år och jag fungerar bra på den medicinen jag får.

jag vill ha ett nytt liv nu och jag ska sköta mig när jag tagit mig till kanada.

tack på förhand
mvh rymmaren
hmmm om dem tar emot flyktingar så borde du byta namn...säga nå annat random namn "tror jag" och finns det inga lastbils chaufförer som kan lyfta om det går? i fall det går vore det ju det bästa...
Citera
2014-06-16, 18:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av darkreaper
hmmm om dem tar emot flyktingar så borde du byta namn...säga nå annat random namn "tror jag" och finns det inga lastbils chaufförer som kan lyfta om det går? i fall det går vore det ju det bästa...

jag vet att dom inte har utläningsavtal med sverige så jag kan vara helt ärlig där och be om medborgarskap det var en som rymmde dit och han har fått medborgarskap i kanada.

men om jag ska åka lastbil så måste jag typ åka genom ryssland.
Citera
2014-06-16, 18:23
Medlem
darkreapers avatar
Citat:
jag vet att dom inte har utläningsavtal med sverige så jag kan vara helt ärlig där och be om medborgarskap det var en som rymmde dit och han har fått medborgarskap i kanada.

hmmm...jag tror ändå att det smidigaste och billigaste sättet är att åka lastbil. I fall du "rymmer" så vet jag inte om du ens får köpa biljetter eller nå till att åka båt.
Citera
2014-06-16, 18:47
Medlem
Citat:
hmmm...jag tror ändå att det smidigaste och billigaste sättet är att åka lastbil. I fall du "rymmer" så vet jag inte om du ens får köpa biljetter eller nå till att åka båt.

när jag väl ska ditt så är jag inte efterlyst, men jag har inget pass så kan som inte flyga...
Citera
2014-06-16, 19:29
Medlem
Akilles-själs avatar
Citat:

tack på förhand
mvh rymmaren
1. Varför inte sitta tiden du har kvar, den vore väl vara minimal så här långt inne nu?
2. Har du start kapital?
3. Har du kontakter?
4. Varför just Kanda?
5. Vad har du för utbildning?
6. Har du andra färdigheter?
7. Hur labil är du mentalt?
8. Vilka mediciner gäller det?
9. Hur är tillgången i Kanda?
10. Har du levt utomlands tidigare?

Flykten, och falskpassen är det lätta om du har passerat min påståenden här över.. Men även flykten är alltid så lätt om kan inte planerar, eller hur?
Har du pengar säger jag bara internet och silkroad är din vän, och lika så vårdare/plitar som förenklar ditt uppdrag och lite scoplamin/datura är din vän här med, och finns på onion domänen.
Flytplanen måste flyta och inte vara enda alternativet om saker skiter sig heller. Kan vara dumt att välja Kanda, ta tex Tyskland, Holland, långt bort även tex Indien, Thailand eller något annat land som pratar Engelska hyffsatt bra och kuturen låter en Svensk man mycket respekt som en skötsam individ på olika sätt + tillåter roligare alternativ än Kanda.
Citera
2014-06-16, 19:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Akilles-själ
1. Varför inte sitta tiden du har kvar, den vore väl vara minimal så här långt inne nu?
2. Har du start kapital?
3. Har du kontakter?
4. Varför just Kanda?
5. Vad har du för utbildning?
6. Har du andra färdigheter?
7. Hur labil är du mentalt?
8. Vilka mediciner gäller det?
9. Hur är tillgången i Kanda?
10. Har du levt utomlands tidigare?

Flykten, och falskpassen är det lätta om du har passerat min påståenden här över.. Men även flykten är alltid så lätt om kan inte planerar, eller hur?
Har du pengar säger jag bara internet och silkroad är din vän, och lika så vårdare/plitar som förenklar ditt uppdrag och lite scoplamin/datura är din vän här med, och finns på onion domänen.
Flytplanen måste flyta och inte vara enda alternativet om saker skiter sig heller. Kan vara dumt att välja Kanda, ta tex Tyskland, Holland, långt bort även tex Indien, Thailand eller något annat land som pratar Engelska hyffsatt bra och kuturen låter en Svensk man mycket respekt som en skötsam individ på olika sätt + tillåter roligare alternativ än Kanda.

hej tack för dina tips!

1. jag tror på att det kan vara ca 2 år till och jag pallar inte den tiden har även suttit av längre tid på hvb hem och andra lvu/lsu hem.
2. jag har några till som vill dra dit så alla får väl dra sitt strå till stacken men nej inget start kapital.
3. inga kontakter just nu försöker fixa det nu.
4. jag har alltid gillat kanada har bara hört bra saker där ifrån.
5. ingen utbildning
6. nja vet inte, är väldigt händig och är kvik-tänkt otroligt uppmärksam.
7. jag är stabil så länge jag har min medicin, om det var det du menade.
8. vill inte avslöja för mycket men det är för adhd tourettes och aspberger.
9. jag tror kanada har det som jag behöver ska kolla in på det.
10. ja.

jag ska tänka på alla dina tips, fick mycket idér av dig
tusen tack.
Citera
2014-06-16, 23:00
Medlem
Kanada har bilateralt utlämningsavtal med Sverige, liksom USA. Glöm det.
Citera
2014-06-17, 10:02
Medlem
cavaliers avatar
Citat:

Citat:

Lastbil via Ryssland? Titta på kartan! Isåfall måste lastbilen först köra i helt väglöst land ut på Kap Dezjnjov. Sedan "simma" över Berings Sund (85 km brett), och därefter lyckas korsa hela Alaska (som ju hör till USA) innan den är framme i Kanada. Dessutom är ryska sidan militärt skyddsområde sedan 2012.

Så jag tror att du ska skippa lastbils-idéen...
Citera
2014-06-17, 11:31
Medlem
letspanics avatar
Då du inte har något "startkapital" så är risken ganska stor att du återfaller i brott då du behöver en hel del pengar. Det är nog bättre att du försöker göra det bästa av situationen där du är istället.

Kan du inte plugga eller göra något kreativt?
Citera
2014-06-17, 22:33
Medlem
Arlorks avatar
Rymde mkt när jag satt. En gång var jag ute en hel vecka i Sverige, i min hemstad. Deras uppgift är att om du påträffas ska dom genomföra en handräckning. Så tills vidare du inte är allmänfarlig eller dömd för konstiga våldsbrott behöver du inte åka till Kanada. Tänk dock på pengar som är A och O.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in