2014-06-16, 15:49
Medlem
pointzeros avatar
Skickade in en ansökan på en jobbannons där dom sökte en Account Manager. Har nu blivit kallad till intervju. Jag hänger dock inte med på mina arbetsuppgifter? Fick veta att företaget är ett Callcenter...ska jag då jobba som gammal hederlig telefonförsäljare? Trodde att account manager skiljde sig lite från vanlig telefonförsäljare?
Citera
2014-06-16, 15:52
Avslutad
Haha nä dom vill bara få det att låta fancy
Citera
2014-06-16, 15:56
Medlem
Coraxzs avatar
En account manager är en säljare. Men det skulle kunna vara så att du ska hitta kunder som vill anlita callcentret.
Citera
2014-06-16, 16:14
Medlem
pointzeros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Coraxz
En account manager är en säljare. Men det skulle kunna vara så att du ska hitta kunder som vill anlita callcentret.

Jag hade också något sånt i tanken. Jag vet att det är en typ av säljare, men inte telefonförsäljare? Det står att man även arbetar ute på fält, det gör ju knappast en vanlig telefonförsäljare. Dessutom är det bara fast lön.
Citera
2014-06-17, 08:23
Medlem
Bucketshops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pointzero
Jag hade också något sånt i tanken. Jag vet att det är en typ av säljare, men inte telefonförsäljare? Det står att man även arbetar ute på fält, det gör ju knappast en vanlig telefonförsäljare. Dessutom är det bara fast lön.

Jo, när jag var telefonförsäljare under gymnasietiden har jag för mig att vi hade en eller ett par "key account managers" vars jobb var att fixa kunder som ville anlita call centret. Rimligtvis var dom ute på fältet för att faktiskt träffa dessa.
Citera
2014-06-17, 08:26
Medlem
Kurt-Beritzs avatar
Finns någon tråd här där dom tar upp alla nya fina namn för säljare.

Det dom skriver att det är alltså på fältet heter oftast Field account manager, vilket borde få telefonsäljare att få det flashigaste namnet; Wide International account manager eftersom man kan ringa vart som helst i hela vida världen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in