2014-06-16, 13:56
Medlem
Hej, är ute efter en ny bil nu när bebisen kommer och hitta en c5 diesel- 09 för 80 000 kr, som jag kan få ner, som gott ca 13 000 mil. Nu undrar jag om citroen e en bra bil o satsa på? Har hört mycket hat om franska bilar så nu undrar jag om man bör våga sig testa den. Tack på förhand
Citera
2014-06-16, 15:31
Medlem
Schwenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aki04
Hej, är ute efter en ny bil nu när bebisen kommer och hitta en c5 diesel- 09 för 80 000 kr, som jag kan få ner, som gott ca 13 000 mil. Nu undrar jag om citroen e en bra bil o satsa på? Har hört mycket hat om franska bilar så nu undrar jag om man bör våga sig testa den. Tack på förhand

"Köp inte fransk skit" har man ju hört ett par hundra gånger, jag tror att det ligger något i det och har därför aldrig prövat.
MEN, konkurransen är ju stenhård mellan biltillverkare och jag skulle faktiskt bli förvånad om det är sån skit som många beskriver det. Jag tror att Citroén hade varit helt död om den hållt samma klass som den gjorde för 10-15 år sedan.

En citroén -09 som gått 13000 mil och är värderad till 80 000 känns lite kraftigt. Det är inte aktuellt med V70 eller liknande?
Jag har en Passat diesel -10 som jag är mäkta nöjd med, lite dyrare men också rätt mycket bättre..

Jag ber om ursäkt för ett ganska intetsägande svar
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in